Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-09, 19:00   #1
Wanghao
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 251
Sharp$: 811


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-11-10 Västerås - Malmö (Hockeyallsvenskan)



Datum: 2011-11-10
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Hockeyallsvenskan
Match: Västerås - Malmö
Period: ft

Spel: Malmö 2
Insats: 7
Odds: 2.8
Bolag: Betsafe

Motivering:
Datum: 2011-11-10
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: HockeyAllsvenskan
Match: Västerås IK - Malmö IF

Spel: 2
Insats: 7/10
Odds: 2.800
Bolag: Betsafe


Först måste jag berätta att jag är Västeråsare och stor Västeråssupporter.

Det som talar för Malmö imorgon är:

Matchen mot Leksand senast, jag satt och kikade på den givetvis och vart rätt imponerad av Malmö att komma ut o spela bra ishockey trots att man innan denna matchen haft ruggigt dålig form.

Malmö var tillbaka på vinnarspåret nu senast efter några matcher med lite sämre resultat. Västerås har inte lyckats få tillbaka formen som man hade i början av serien, eller form och form det var faktiskt en hel del tur som vi hade i början, känns lite som att verkligheten har kommit i fatt Västerås.


Till morgondagens match så saknas det lite spelare i lagen.

Malmö har Stefan Lassen borta han är med danska landslaget, Ribbenstrand har varit borta några matcher nu och är inte spelklar än och dessutom så skadade sig Emil Carnestad senast, men Emil följer med upp till Västerås och väntas få speltid.


Västerås har ett rent helvete just nu, både spelmässigt och nu även i truppen. Till morgondagens match så saknar man Little, Öberg, Karlsson, Alm o Fredda J.

Little ligger 4a i den totala poängligan, Öberg ligger 4a i Västerås poängliga, Karlsson ligger 3a i Västerås poängliga, Alm har varit lagets bästa back 2 matcher i rad nu och kommer givetvis att saknas, samt Fredda J som väntar på operationstid.


Det är en ren första femma som VIK saknar imorgon och för att fylla ut truppen så plockar man upp lite spelare från J20laget.

Ivarsson får chansen igen att imponera i A-laget, något som han inte gjort tidigare när han fått chansen. Dessutom väljer man att plocka upp Weiskog som är en tung lirare som är en 4e linaspelare.

Det konstiga är att man inte plockar upp dom bästa spelarna i J20 !
Gurra Björklund som jag anser vara den bästa i J20 får inte chansen i A-laget då han inte är tillräckligt mogen utanför isen. Bara hoppas att han mognar till, för talangen på isen den har han iaf!

Så någon vidare hjälp framåt blir det inte från junisarna.



Nu har vi snackat form och truppstatus. Sen skall det även tilläggas att VIK har spelat otroligt dåligt på hemmais denna säsongen och spelarna skyller det på isen, något som undertecknad kan hålla med om! När jag vart på is så har den inte vart helt hundra heller.

Senaste 2 hemmamatcherna ( VIK-Tingsryd 2-3, VIK-Oskarshamn 0-3) så har publiken stått och buat efter matchen, och det har även flugit in en del flaskor på isen, så Västerås har verkligen pressen på sig imorgon!


Jag tror att VIK får det otroligt tufft imorgon!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yertle (+1), pr0llan (+2), Ace (+1), trance_error (+2), rmokvist (+1), karlsman (+2), Fake (+5)
Wanghao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat