V75-1
Silverfinalen känns som ett vettigt sparlopp.
Covington Ås borde kunna ta hem det här från guldläge med en trött Jasper Lane på insidan.
Jasper Lane imponerade dock stort senast och ska nog med ändå. Annars är
Update Hoss och
Maxwell Mayday goda motbud. Har ett litet drag i
I Saw You som är startsnabb och har mognat en del på sistone.
V75-2
Frågan här är vem som vill svara ut Takter på insidan? Möjligtvis Åke, men frågan är om han hinner dit? Mitt tips är att
Joker Stursk får överta tidigt och därifrån blir han svårslagen. Spik.
V75-3
Maharajah har fortsatt frågetecken på formen. Han blir dock bättre och bättre. Kortare distans nu, vilket gör att han kanske orkar hålla undan hela vägen in i mål? En som däremot har toppform är
Sanity, som kanske kan få överta ledningen om inte
Iceland hinner dit först. Inga startraketer i klass med Alvena Pelé på utsidan den här gången. Iceland har ju faktiskt visat att han kan vinna det mesta bara han får gå i ledningen.
V75-4
Glenn Palema har jag jagat ett tag nu. Nu har fått ett bra läge och lär laddas från start. Med stigande form och barfota runt om blir han min tipsetta här. Det finns dock ett helt gäng jämnstreckade hästar som blir goda motbud. Stor gardering här. Det finns många högkapabla hästar under 15%. Vad sägs om att
Agobra Peter Pan som lättas bak, eller
Across The Bridge?
V75-5
Klassisk helgardering av den gamla skolan. Hoppas på att få betalt.
V75-6
Saston! Lite missgynnad av distansen men Örjan bör sätta press tidigt och rinna undan, eller? Jag spikar hur som helst.
V75-7
Stoelitloppet känns hyfsat täckt på
Dileva Käll,
Vanessa Du Ling,
Annicka och
Olivia Lavec
Preliminärt system
Kod:
V75-1: 2, 3, 5(U), 6, 9
V75-2: 6 Joker Stursk
V75-3: 1, 4, 7
V75-4: 2(U), 4, 5, 6, 8, 10, 11, 12