Ämne: NFL w10
Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-11, 00:03   #12
Arch

Archs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6851

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Palmer har inte varit SÅ dålig senaste åren och har sett bättre ut efter bye, 300+ yds, 3 TD, 3 INT, men man saknar DMC som har varit en av absoluta topp RBs i ligan i år. Nu är Bush iof bland dem bästa backupen i ligan, men mycket säger det när han ändå är bara RB2 bakom McFadden.

Båda lagen har haft problem i pass-försvar, men jag tror inte Raiders väljer att gå i en shootout mot Rivers, iaf så länge de kan undvika det.
Båda lagen har skadeproblem i pass-rush (antal sacks för matchen är bara 4 på pinnen, väntade mig 4.5-5), men också i O-lines, där flera spelare har missat träningar pga skador. Raiders skadelista är speciellt stor och det är troligt att deras kicker (kan sparka 55+) missar också. Deras secondary är väldigt tunn ikväll med Van Dyke och Johnson borta.
Båda lagen hatar varandra och det är stor rivalitet de emellan, de är båda 4-4 så många penalties är väntat speciellt då Raiders front är ett gäng fysiska, stentuffa elakingar - när de inte är skadade, vill säga. Centern Satele och tackle Barnes har missat träningar och är tveksamma för O-line.

Spoiler:
C Samson Satele working with trainers on agility drills, has big brace on his left knee.

Sett till playmakers så har Chargers flera som kan vinna matchen själva. Mathews är tillbaka från skadan och har spelat mycket fint i år, han och Tolbert utgör en svårstoppad RB duo. Tolbert får nog flera försök inatt, om Mathews startar.
Rivers har haft otur med picks, men han har också visat tendenser till att vara mycket bättre i andra delen av säsongen.
VJax och Gates ser ut att kunna spela, Floyd missar. I försvaret är Shaun Phillips fortfarande borta (bästa pass rushern).

Div matcherna brukar ofta vara mycket hårda, så +pts räcker vanligen lång väg. Överspelet är mycket enkelt, men jag tror den missar. Chargers började året med att försöka balansera upp run/pass och Norv Turner sa nyligen att de ska vara tålamodigare (troligen betyder det fler rush-försök).

Allt i allt så tror jag, att Chargers kan ta denna om de lyckas hålla i bollen - de ska kunna nöta ner Raiders som kan sakna en hel del ordinarie. Jag väntar på "inactives" list att bli officiell innan jag lägger nåt spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Iamthelegion (+2), eddieh (+1), jempa (+10)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat