Här kommer mina tankar om helgens omgång lite kortfattat. Rolig omgång både sportsligt och spelmässigt. Jag är fräck i mina tips (inget tagit ur luften dock) och räknar med hög utdelning.
V75-1:
Ett mycket jämnt lopp och jag tänker strecka klabbet. Gillar många hästar här och tycker inte att det finns ngn chanslös här.
V75-2:
Här kommer omgångens idé. Förra gången Jokern startade trodde jag stenhårt på den och den räddade min dag den gången. Men då var den lite bortglömd samt mötte i princip bara Velten (som jag tyckte var lite väl upphaussad efter sina vinster). Nu är det tuffare emot och jag tycker det luktar strul lång väg om den körs mot spets. Både Zeb, Brasse och Borga är vrålsnabba från start och jag tror inte dom skänker bort ngn ledning. Isf krävs det en väldigt snabb öppning och det blir mjölksyra till slut för Jokern. Däremot kan ju Jokern ha lite flyt och slinka ner i andra ytter och då har den ju bra chans. Men mitt tips bygger på stenhårt tempo och strul för Jokern. Jag kpmmer lite småfräckt spika 7 Tion Medon Sisu som såg underbart läcker ut senast. Backas ner från start här och har det gått fort ger jag den bra chans att blåsa ner gänget sista 500. Tion har körts i spets tre ggr på slutet utan att glänsa helt (men två av dessa över lång distans), förutom senast då. Men hästen är bättre i ryggar och ska dessutom testas barfota runt om. Chansspik på löpningsscenario samt att hästen är väl så bra som Jokern.
V75-3:
4 Maharajah trodde jag stenhårt på senast och det var ju inget bra tips. Väntar mig mer av Marre. Över den här distansen utan bevisad toppform garderar jag. 1 Iceland blir svårslagen om den håller upp spets. 9 Torvald Palema kan få loppet i rygg på Iceland. Bättre distans nu och då kommer speeden bita ännu bättre. Se upp! 7 Sanity glänst och åker med. 3 Yellow Eden given. Kanske tar spetsen från Iceland. Då är det den som ska slås. Sistastrecket faller på bortglömda 2 Spring Erom som gick bra efter galopp senast och formen är rejält uppåt. Given.
V75-4:
8 Disco A.E. bästa hästen utan prut. Men hur ska man resonera med upplägget? Hade ett tufft lopp förra lördagen och man vet inte hur den tagit det. Hur som helst är ju spår 8 alltid vanskligt och är lite sugen på att gardera. Fast den möter ju ett ganska ljummet motstånd så det behöver inte vara det minsta fel att spika. Men jag hittar två bra motbud. 2 Glenn Palema är en bra häst som ska testas barfota nu. Åke tror att det ska göra en hel del. Kanske blir den även lite rappare från start med barfotabalans och klarar den av att hålla upp spets lär den knappast släppa till Disco när den kommer ångandes. Däremot övriga hästar har jag en feeling av att dom gärna släpper till Disco. Skulle det köras lite för tufft måste ju ständigt underskattade 9 Lyckes Per räknas. Tunga avslutningar varje gång och given i mitt trehästarslås.
V75-5:
Ett rent tvåhästarslopp i mina ögon. Bästa på start är 7 Tournesol som körs mot och till spets tidigt gissar jag. Därifrån spöar den alla förutom 14 Global Kitten som har toppchans utan strul (barfota nu igen!). Lite strulrisk finns med spår sju på tillägg men samtidigt är den startsnabb så det känns som större chans att den kan utnyttja spåret än att spåret stjälper G K. Veckans tråkigaste men starkaste lås.
V75-6:
5 Saston svårslagen igen. Men över den här distansen mot några riktigt vassa motståndare och som otroligt stor favorit är det tjänstefel att inte försöka fälla. Bjuder på tre bra motbud. 7 Francais du Gull som mött stenhårda hästar hela tiden är första motbudet. Startsnabb och kan fixa en bra position direkt. 8 Calvados Crane totalt bortglömd. Har faktiskt den som spetsfavorit trots spåret. Klarar att gå tufft över 2140 m också. Var ju fantastisk senast!!! Idiotskrällen är 12 O.U. Glide som är en väldigt bra häst men spåret kräver ju att det blir lite konstigt kört. Men 1% är ju rubbat.
V75-7:
Halvsvårt. Men jag tror det räcker med fyra streck. 9 Dileva Käll, 7 Olivia Lavec, 10 Merger Blue Chip och så draget 3 Opaline D´atout. Opalen såg väldigt förbättrad ut senast och stallet håller henne högt. Pass upp!
Systemet så här på fredag morgon:
1: ALLA
2: 7 Tion Medon Sisu
3: 1-2-3-4-7-9
4: 2-8-9
5: 7-14
6: 5-7-8-12
7: 3-7-9-10
2880 kr. För mycket för att köra själv men med ett bolag så går det. Annars kan man ju köra en utgång eller dylikt.
Hoppas det kan hjälpa någon i jakten på miljonerna. Lycka till alla!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: KP (+1), AbbeAce (+1), Stekel (+3)
|