Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-11, 10:19   #8
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Jag gillar dina tankar Copiad och håller med i det stora hela.
Har själv ett preliminärt system som ser ut som följande

ALLA
1,6,7,8,9
1,2,3,4,7,9
6
1,2,3,4,5,6,7,14
5
1,5,7,9,10
Dock är den för dyr så jag måste banta ned den lite, förmodligen är det några hästar i avd 5 som ryker.

Med 2 hästar strukna väljer jag att helmåla avd1 istället för att gå på 7st.

I avd2 vill jag varna för Quicksilver, förra starten var den bara preparekörd utav Djuse inför detta lopp. Loppet innan var det Örjan som vann knappt med den. Hästen är mycket stark och ska passas. 5% är ett skämt!

Avd 3
Åke sa förra gången att Torvald har någon enstaka start kvar att göra i karriären. Förmodligen blir detta hans sista. Kan vi räkna med en extra vässad och där Åke tänker klämma ut det lilla extra just för att vinna sin sista start i karriären?
Annars tycker jag Spring Erom och Yellow eden ska med här. En felfri spring erom ska räknas samtidigt som Maharajah kan ha en dålig dag med. 6% och Erik upp.
Samtidigt känns Iceland överstreckad, men man vågar inte ta bort den nu.

Avd 4
Här bestämde jag mig sedan måndags att ta rygg på Sören Englunds vinnarspel som vi alla vet har riktigt fin träffprocent. Passande nog hamnade den på en av hästarna jag ringat in som potentiella vinnare. Sagt och gjort tar vi rygg på den. Spiken är Agobra Peter Pan
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=8
Där mötte hästen nettles, och från bakspår på kortdistans stod hästen i 4x pengarna. Den vann med 1,5längd. Får hoppas att det inte blir något skrik från spelarservice/tt osv på den.

Jens skriver följande ang avd 5

Citat:
”I försöken kördes omväxlande sto/låg och sto/hög, och i finalen möttes hästarna. Hästarna från den höga klassen fick då starta med 20 m tillägg. Det visade sig att stofinalerna blev skrällbenägna och att hästarna på startvolten i regel vann.”
Så står att läsa direkt i inledningen av stoloppskapitlet på sidan 110. Att vi citerar det här, beror förstås på att ”Diamanstoets final”, som det här loppet heter, har en hel del likheter med gamla tiders stofinaler.

Tidigare i år har det körts fyra sådana här finaler, och vinnarna har rankats 1, 1, 3, 5. Alla har stått på startvolten. På sidan 133 finns en specialjämförelse, men för den här nya typen av finallopp är underlaget ännu alltför litet. Men vi vågar gissa på en favorit-eller-skrällprofil, där hästarna på startvolten dominerar kraftigt bland segrarna. Det är inte lätt att ta tillägg i lopp där alla är formtoppade.
Med det så håller jag 2,7 högre än resten. Får se hur långt ned jag kan banta här.

Avd6
Saston, spår 5, ruggigt fin senast. Bara spika egentligen och försöka jobba in skrällarna i övriga lopp. Spik

Avd 7
Citat:
De här loppen har en väldigt speciell resultatprofil. Två har körts hittills i år, med vinnare rankade 3 och 4. Tabellen finns på sidan 143, och visar att ALLA vinnare, någonsin, varit rankade 1-5. Och 5:e-rankade blott vid två tillfällen… Samtidigt är det relativt jämna chanser mellan de som rankas 1-4. Det här är urtypen för ett s k ”sparlopp”. Man spikar kanske inte gärna, men man helgarderar sannerligen inte heller. Skrällgarderingar gör sig bättre i andra lopp (denna gång V75-1 och V75-4).
Bara spela rank 1-5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+3), AbbeAce (+3), donkyklonk (+2)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat