Citat:
Ursprungligen postat av Torshavn
Estland – Irland (EM-kval) – Estland under 0,5 mål – 6 units
Odds: 2,20 (Bwin) OBS – Lär finnas bättre odds någonstans
Brasilien-spelet satt ganska så stabilt igår. Hoppas att jag kan fortsätta på samma väg idag. Idag är utbudet ganska så stort, trots allt. Finner dock ingen större känsla för något spel, förutom det här. Estland är ett lag som haft svårt att näta på lag med jämbördig kvalité, eller naturligtvis lag som är bättre, den senaste tiden.
Jag är välmedveten om att man idag måste framåt, och man måste såklart göra mål. För att ha chans att ta sig till EM 2012. Men motståndet är faktiskt, tro det eller ej, riktigt vasst. Irland har med Trapattoni som manager blivit ett otroligt försvarsstarkt lag. Man håller nollan titt som tätt. Det lär inte vara någon förändring på det ikväll. Såklart är Irlands enda tanke ikväll att hålla nollan. Det vore otroligt viktigt för dem.
Jag tror faktiskt inte att Estland är tillräckligt bra för att kunna göra mål på ett otroligt hungrigt och försvarsstarkt Irland ikväll. Visst, det är smådetaljer som avgör sådana här spel. Men till 2,20 är det absolut värt en stabil peng i alla fall.
/Torshavn
|
Efter 20 minuter står det 1-0 till Irland. Måste väl ändå säga att det ser helt okej för underspelet på Estland. De känns allt annat än heta hittlits.
Men dumt att analysera läget just nu. Det måste komma en anstormning från deras sida, så bara att hålla tummarna.
Edit: När vi närmar oss paus drar Estland på sig en utvisning. Helt jävla perfekt.