Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-12, 11:58   #31
Shooter

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39610
Standard

V75-1) Öppet lopp, där det nog blir lite körning från start. 2,3,4 och 6 är startsnabba och åtminstone de tre första vill nog till ledningen. Tycker att samtliga startande räknas, förutom Q Forty Five.

V75-2) Går Joker Stursk felfritt så bör han komma till spets och då är det nog över. Motbuden vid gardering är Tion Medon Sisu, som var väldigt fin senast, Quicksilver, Ed You och Velten Ovambo.

V75-3) Iceland går barfota igen, och även om Tarzan säger att han inte bestämt huvudlag ännu så skulle det förvåna mig mycket om han inte sätter på helstängt och laddar för att köra i spets - första häst i loppet. En Maharajah i form vinner såklart, och han går framåt för varje lopp, men såg inte ut som mer än vilken häst som helst senast. Yellow Eden, Sanity och Torvald Palema ska med. Skrällar är Timetosaygoodbye och Reven D'Amour. Spring Erom är jag tveksam till formen på och tror inte han behövs.

V75-4) Glenn Palmema går barfota för första gången och för mig är det en spik. Disco A.E. är en jättefin häst, men en treåring (visserligen snart fyra år) mot äldre och från ett åttonde bakom vingen ...

V75-5) Tournesol körs till ledningen och har toppchans. Motbuden vid gardering är M.T. Evita, Global Kitten och Calypso Sund. Övriga tror jag inte räcker.

V75-6) Saston övertygar gång efter annan och det är toppchans till ny vinst. Spikbud. Bakom rensar det rätt bra och hästar som Calvados Crane, Pitch Command, Opal Hall och New Line går inte av för hackor.

V75-7) Olivia Lavec är mitt första streck. Annicka, Opaline D'Atout, DiLeva Käll och Merger Blue Chip så bör man klara sig. Vanessa Du Ling behöver nog loppet; annars mycket tidig.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat