Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-12, 23:44   #10
StefanL
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Du hittar inte överodds i den storleken ens på tomtebolag, det ska vara en väldigt ovanlig företeelse. 8% är dålig MM i min bok och spelar du dessutom odds som sitter 25% av fallen+ din edge så har du duktiga svängningar.

Sen är det väl inte ovanligt att du riskerar mer på bets där du föväntar träffa i snitt 60% än med de du förväntar träffa 30%? Om du inte följer kellys formula förstås.

Så om de då spelar 8% på 4-oddsare, vad spelar det vid 2.00?
Ge killen mera sharps

Har du en 4-oddsare som du bedömer ska sitta i 25% av fallen så har du inget spelvärde och därmed inget spel, det var väl spelvärde man var ute efter?

I baskeligan förekommer många sådana spel kan jag säga, jag har fått många bra tips av en viss Akim där han bedömt lagen till minst 50% och man får 3-4ggr, och laget sen vunnit med uppemot 25p ibland.

8% på en 4-oddsare=högre insats vid ett odds på 2ggr??
Menar du det eller?!?

Återigen så skit i vilket ODDS det är, utan kolla SPELVÄRDET!
Bara för att man satsar 8% på en 4-oddsare behöver man inte satsa mer än t ex 2% på en 2-oddsare om man bedömer lagens chanser till typ 55% chans.

Travexperten: OM du skulle ha fått ett fast odds på Järvsöfaksen på 3ggr när han var som bäst, hade du vågat satsa mer då eller fegat ut pga oddset?
Man fick alltid 1.00 i odds på banan, men man blir rädd när oddset är för högt?

Senast redigerad av StefanL den 2011-11-12 klockan 23:46.
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat