Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-13, 14:50   #16
dgothe
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Det handlar om lite olika skolor; antingen flatbettar du eller så har du en rörlig insats. Min personliga erfarenhet är att det enda man skapar med rörlig insats är en i långa loppet mer volatil, men ändå likvärdig vinst. Jag körde Kelly ett tag och bokförde samtidigt exakt samma bets med flatbet. I slutänden var saldot ungefär likvärdigt, men med större svängningar i det rörliga spreadet.

Visst, nu kan man se det som att mina procentchanser kanske var dåligt uträknade och det var därför som mitt resultat också varierade så kraftigt; men jag skulle aldrig ha mer än 5u som maxinsats. Det kan förvisso bero på att att jag hellre sprider ut risken och har flera bets igång samtidigt än att lägga en större del på samma bet oavsett värde - enkel BRM.

Slutligen, för att diskutera vad som pratats om här i tråden i övrigt. Den dagen du får 4 i odds på en 50% chans är den dagen alla spelbolag stänger. Nu ligger visserligen mitt fokus på de amerikanska sporterna, inte trav till exempel, men det finns inte en chans att ett bolag idag skulle missa ett tvåvägs eller trevägsspel med sådana marginaler.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+5), Wagner (+5), Vlad (+5)
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat