Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-14, 15:19   #21
dgothe
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av StefanL Visa inlägg
Finns en rek på sharps favoritsida, R&K, mellan Portugal och Bosnien där man får skyhöga odds på Bosnien!

Jag håller med rekaren att spelvärdet är skyhögt och tar betalt!

8.50 dnb på Bosnien är spelat.
visserligen ett överodds (ser inte ett enda dnb-odds på den matchen över 7.00 på oddsportal).. 7.00 indikerar en procentchans på ca 14%.. du får 8.50, en chans på 12% enl. bolagen. Låt oss hypotisera kring att "rätt" chans är ca 15%, så du har en marginal på 3%s värde..

När du då väljer din rörliga insats bör du inte bara se till värdet, utan du måste se till risken också. Att dunka ut maxinsats bara för att du hittat ett värde är vansinne; man MÅSTE ta risken i beaktande också. Du har ju trots värdet en 85%ig chans att bli av med din stake.

Kelly säger 4% för ovanstående ekvation.. Jag tycker dock att Kelly är lite väl generös.. en 55%-are med 2 i odds föreslås exempelvis 10%.

Det viktiga är dock att man väger risk mot insats och inte bara ser värde.

Är 8.50 värde för en 15%? Absolut.. men som sagt, glöm inte att det är 85% chans till förlorad insats också.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat