Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-14, 16:28   #23
RobinD
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av StefanL Visa inlägg
Vad är det som säger att den sitter 1 av 4ggr??
Då har man ju gjort en värdering på 25% chans.

Vi snackar ju om att du har än högre värdering än 25% som därmed är värd högre insats.

Du menar alltså att man har dålig MM om man kör samma insats på alla andra spel som har samma spelvärde?

Det är alltså mer befogat att satsa 8% på en match till 2ggr än en match till 4ggr trots att du kommit fram till att båda har exakt samma spelvärde?


Jag är helt övertygad att t o m dom som kör "flatbet" sänker insatserna vid höga odds, pga en felaktig rädsla just pga oddset.
Höga odds skrämmer många, tyvärr.....


Sen har alla olika stora spelkonto, en del kan spela maxinsats på t ex betway, men jag kan bara spela skitsummor där, får jag igenom ett par hundra där så är det otroligt.
Så att påstå att man inte hittar sådana spel på marknader stora nog hos bolag som inte limiterar, är fel.
För många är det så men tror nog att huvuddelen av spelarna får igenom sina hundringar..

Ja ja, skit samma, vi lär nog inte komma överrens, jag kör på mitt sätt och det funkar fint, har du "rätt" värdering så är du en vinnare i längden, och det är det som det handlar om.
Man vinner bara lite mindre om man sänker insaten pga högt odds..
Varför läser du inte det jag skriver om du vill fortsätta diskussionen?

Jag skriver i samtliga inlägg 25% + din edge, ska man diskutera något får man ju utgå ifrån bolagens värdering som då antyder 25% utan deras vinstutdelning.

Om man inte förespråkar att maxa sitt flatbet vid varje spel så är i andra fall mer befogat att riskera mer på spel med lägre varians än ett med högre på varians på grund utav att du minskar din rulles svängningar.

"Du menar alltså att man har dålig MM om man kör samma insats på alla andra spel som har samma spelvärde?" Absolut inte, vilket jag heller aldrig sagt. Det är dålig MM att spela 8% och ännu sämre att spela 8% när du riskerar att förlora i ca 75% av fallen.

Sen att ens diskutera Betway och "de flesta spelarna" om vi ska prata om överodds på marknader/bolag som är stora nog för att de ska vara värt det som jag uttryckte det är ju inte så relevant. Du kan inte livnära dig på deras misstag, knappt ens få ihop pengar till en weekend-resa innan du är strypt.

Och inte ens Betway/Stan James/Interwetten har överodds i den storleksordnigen som diskuterades på regelbunden basis.

Hurvida folk sedan väljer att betta, flat/rating/kelly/2-6 osv, det kvittar så länge du har rätt värderingar som du nämner samt inte frångår korrekt MM. Korrekt MM handlar ju i grund och botten om insats i förhållande till kapital och kalkylerad risk. 8% insats är enligt de flesta för stor risk, tumregeln brukar ju vara 1-5%.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat