Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-14, 18:45   #24
StefanL
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
visserligen ett överodds (ser inte ett enda dnb-odds på den matchen över 7.00 på oddsportal).. 7.00 indikerar en procentchans på ca 14%.. du får 8.50, en chans på 12% enl. bolagen. Låt oss hypotisera kring att "rätt" chans är ca 15%, så du har en marginal på 3%s värde..

När du då väljer din rörliga insats bör du inte bara se till värdet, utan du måste se till risken också. Att dunka ut maxinsats bara för att du hittat ett värde är vansinne; man MÅSTE ta risken i beaktande också. Du har ju trots värdet en 85%ig chans att bli av med din stake.

Kelly säger 4% för ovanstående ekvation.. Jag tycker dock att Kelly är lite väl generös.. en 55%-are med 2 i odds föreslås exempelvis 10%.

Det viktiga är dock att man väger risk mot insats och inte bara ser värde.

Är 8.50 värde för en 15%? Absolut.. men som sagt, glöm inte att det är 85% chans till förlorad insats också.
Pinnacle ligger just nu men en DNB på Bosnien med 8.463 men man får göra den själv.

Bosnien till 10.75 (78.72% av insatsen)
Bosnien kryss till 4.70 (21.28% av insatsen)
Odds: 8.463

Portugal till 1.25 köper jag aldrig, här har bolagen tryckt ner portugal just pga att portugal är portugal och att dom kommer att få spel på dom ändå.
Aldrig i h-vete att Portugal slår Bosnien 8ggr av 10 med dessa förutsättningar.

Vid kryss med mål i, så kommer portugal att lyfta upp ALLT, en sak som talar för att bosnien kan gå segrade.

Dessutom insats tillbaka vid kryss.

För mig känns det hugget som stucket, jag ser stort spelvärde.


Robin: Bra skrivet
Du får nog skriva mer utförligt för en inkompetent snubbe som mig, för jag tolkade "Min Edge" som min felmarginal, för ingen kan sätta procenten exakt.

Dock är det ju 2-3% som går plus på spel, och av dom som förlorar så är dom flesta "småspelare" och nog inte har problem att få igenom sina spel, det är sådana som dig och mig som åtminstonde satsar fyrsiffriga belopp som har problem.

8% spelar aldrig jag heller på en match, men om jag ser ett stort värde så spelar jag hög insats ändå, trots högt odds.
..och dom inträffar ju inte så jätteofta, men är det någonting jag gillar så är det höga odds.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+5)
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat