Datum: 2011-11-15
Tid: 23:00
Sport: Fotboll
Land: Europa
Liga: Play-Offs
Match: Portugal - Bosnia
Period: ft
Spel: Bosnia +1.25
Insats: 1.00
Odds: 1.980
Bolag: Pinnacle
Motivering:
Länge sedan man skrev en rek, så var väl dags igen med ett spel på den enda riktigt spännande matchen i playoffspelet till EM 2012.
Portugal dominerade matchen i Bosnien men misslyckades med att göra mål, Bosnien skapade ett par chanser och framförallt Ibesivic kunde ha avgjort.
Matchen var tight och jag förväntar mig en liknande matchbild i Portugal.
Bosnien får tillbaka försvarstrion Papac, Pandza och Mujdza men saknar Salihovic pga avstängning. Portugal är fulltaliga.
Portugal har visat prov på rätt dåligt försvarsspel denna kampanj, mot betydligt sämre motstånd. Kanske underskattning, vem vet.
Hur som helst så förvånar det mig att vi har en lina på -1.25, Portugal är inte vidare på något oavgjort resultat och kan bara få förlängning på 0-0. Vilket innebär att de lär vara måna om att inte släppa in ett mål.
Bosnien lär förlita sig på kontringar och sina offensivt skickliga spelare har ju visat mot t ex Frankrike borta att de inte alls har problem med att matcha de stora. I den matchen förde de ju faktiskt spelet en hel del, framförallt första halvlek.
Alla hcp spel på Bosnien representerar värde i mina ögon. 3.00 på +0.5 om man gillar lite högre risk. Hur som helst så känns en blowout osannolik och uddamålsvinst för portugal betalar halva insatsen. Duger bra för min del.