Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-16, 14:11   #7
donkyklonk

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3903
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Håller med dig absolut och Amaru B är nog min andrahäst i loppet före Kadetten just av den anledningen. Visst kan det bli en försiktig Örjan-styrning men jämförelsen med Marre går inte rakt av då den här är en riktig merca jämfört med tröge Marre, kan sitta still till 300 kvar och blåsa förbi med rejäl fart och har inga större aktionsproblem.

Finns lite olika loppscenarier beroende på hur Bergh tänker sig att köra. Känns ganska klart som att Jorma plockar ledning och svarar alla, och jag tror Bergh vet det. Landar han i dödens kan loppet bli väldigt låst och det står mellan de två när de skruvar upp farten sista 700. Tror dock att även med detta lopp blåser OTM till dem om han kan locka ut Goop och spara speeden till upploppet, för en flygare i fjärdespår är det svårt att svara för de där inne.
Jag köpet ditt scenario som ett möjligt. Men om amoru får strypa farten tillräckligt mkt, vilket jag tycker känns troligt eftersom jag tror alla fattar att han inte släpper, så tror jag inte otm kan ta så mycket sista 700 även fast det är en bättre häst. Löpningsförlöpet avgör som man säger. Är inte amoru på topp eller det blir körning, kan jag hålla med om att OTM har bäst chans av övriga
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat