Citat:
Ursprungligen postat av Majo
Ö/U-spel i Rangers - St Johnstone?
|
Känns som en match där St Johnstone kommer knipa ihop försvarsspelet och hoppas på att kunna få med sig ett mål framåt via hörna eller frispark. Det lär inte bli en sprudlande anfallsfotboll vilket borde gynna underspel. Tittar vi på årets säsong är det självklara spelet U3till 1.75. Rangers har inte haft speciellt målglada matcher, två stycken varav den ena mot Celtic. Det är logiskt att en match mot Celtic öppnar upp sig rejält efter första målet då bägge lag vill vinna en sådan match. Men även om Rangers gör 1-0 här kommer Johnstone fortfarande ligga rätt i sina positioner.
Det oroväckande är att de senaste två säsongerna har det inte varit U3 i en enda av matcherna mellan dessa två lag (förutom förra mötet den här säsongen). 40 procent av matcherna behöver gå under enligt mina beräkningar för att det ska vara ett bra spel. Så nu får vi jobba för tråkfotboll, men Rangers är ju "kända" för sina 0-0 när de är i Europa och spelar.
Ogiltigt spel-ID: 621707
Tidigare i veckan fick jag även en uppgift att studera Empoli mot Verona och jag kommer så klart även ha ett spel till den här matchen. Ö2 var ett spel jag lutade åt tidigare men oddset har sänkts några punkter samt är jag lite osäker på hur matchen kommer att bli spelad. Bägge lagen ligger i paritet med flera andra vad gäller poäng och det är streck i närheten. Nu tror jag dock det är för tidigt på säsongen för att detta ska spela in så jag går blint på statistik för den här säsongen istället. Jag spelar nog ett av de mest tråkiga spel jag någonsin lagt och det är att det ska bli udda antal mål i matchen men det betalar över två i odds och majoriteten av de båda lagens matcher den här säsongen har slutat med udda antal mål.
Ogiltigt spel-ID: 621742