Motivationen åker upp och ner som en jojo vad gäller att starta den här dagboken eller inte. Men just nu känns det rätt och då är det lika bra att kasta in mer ved i spisen för att elden ska ta sig. Jag hoppas bara att jag orkar fullfölja den dagligen även om jag ibland kan tappa motivationen rakt upp och ner.
Var står jag i dag då? Formen rent spelmässigt känns bra men ekonomiskt är det skralt efter en smärre livskris. Dock repar jag mod och får så sakta börja om från början.
Min rulle här kommer vara ca €100 (som jag lyckats spela mig upp till genom frispel på slots som hamnade på runt €40) så det är inte så mycket att skryta om. Dock hoppas jag att den växer mot några hundra till årsskiftet men samtidigt vågar jag inte skjuta från höften med rullen då jag inte har någon speciell inkomst i dagsläget, så om den är på €150 får jag vara nöjd. Från 20K till 4K ungefär, dessutom hemlös men det är en annan saga - I will survive!
Mitt primära mål är dock att få ihop ca €1000-€2000 för att då på allvar kunna spela som jag vill och sakta bygga upp rullen för att på sikt även kunna plocka ut en liten extra summa varje månad. Så när det finns pengar över kommer jag att lägga in det på min rulle.
Jag kommer fokusera runt
75% på egna spel och övrig del på olika ryggar som jag tar. Huvuddelen av de egna spelen kommer att handla om
innebandy och skidskytte samt Köln, Newcastle och Lazio. Det kommer slinka med en del sidospel också där jag ibland är och nafsar. Möjligt jag glömt något primärt men det lär ni märka.
Jag hoppas kunna ha bra
disciplin samt inte agera annorlunda mot vad jag brukar enbart för att jag skriver om mina spel här. Dock kommer den psykologiska aspekten in att man vill prestera ännu bättre då andra kan se hur det går. Men sanningen kommer få tala för sig själv hur det kommer gå.
För er som vill följa min sponsrade tusenlapp har jag en annan dagbok för det, där läggs enbart spel med de villkor som läsarna sätter upp. Men även den ska öka, det kommer jag se till.
Vilka insatser kommer jag köra då? Det blir
mellan två och tio Euro per spel, men
oftast runt
tre till fyra. Jag ska även försöka vara extra tydlig på hur pass bra ett spel är för att kunna vägleda övriga - även om det till stor del kommer synas på min egna insats. Dock kommer jag inte våga blåsa av €10 ifall oddset är 2.30 och jag anser att det är 50/50.
Då kör vi!