Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-20, 15:37   #4
Maverick
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Innebandy, Allsvenskan södra

Fagerhult Habo IBK - IBK Landskrona
En match som jag svängt oerhört mycket i. Från början tyckte jag 2.30 var spelvärde på Landskrona då de överpresterar just nu och känns på uppåtgående. Dock efter lite räknande fram och tillbaka så går gränsen runt 2.38 och det blir inget spel. Det som talar för en hemmaseger är att de är klart starkare hemma än borta. Senast vann man enkelt när Landskrona kom på besök och då hade skåningarna ett klart starkare lag. Ett kryss till 6.20 har nästan spelvärde då min uppskattning ligger runt var sjätte match, men marginalen är för stor för att våga spela. Så till sist står jag över matchen då jag dels inte finner odds eller hittar en riktning på matchen. Men skulle jag ha en pistol på tinningen så hade det fått bli Landskrona då de som sagt presterar bra just nu, och den mentala biten är ungefär som att ha en extra spelare på plan.

ÅBY IBK - Skoghalls IBK
Odds på 1.55 är ju spelbart rent generellt men jag gillar det inte. Har du en enorm rulle med bra MM så blir det ju mer spelbart men i min situation vill jag ha en större edge helt klart. Nu tror jag inte ens det finns någon edge, men att spela Skoghalls har definitivt inget värde till dryga tre i odds. En tråkig match med tråkiga odds och vi sätter oss inte ens på läktaren här.

Superligan

Storvreta IBK - FC Helsingborg
Jag nästan avskyr när det är så svårt att se hur matchen blir spelad eller vem som kommer dominera. Först vill jag spela under 10.5 rent spontant men sen börjar det dunka i huvudet att Storvreta öppnar kanonen och det slutar 8-6 eller 8-5, så då vågar man inte följa upp det spelet. Sen känner jag att detta vinner ju Storvreta enkelt men till odds under 1.50 känns det inget skoj alls samtidigt som Helsingborg mycket väl kan ta både en, två eller tre poäng här. Handikappspelet på -2.5 då? Nej, inte ens här känns det aktuellt, även om linan ligger där jag lutar över till FCH. 56% av gångerna ska FCH vinna, spela oavgjort eller förlora med som mest två bollar. Det känns rätt intressant, men rädslan att uppsalalaget har show gör att min rulle inte mår bra av dessa spel. Men blir det något spel så tror jag det blir FCH +2.5, men jag får suga på det ett tag till.

AIK IBF- IBF Falun
En normal dag om någon slänger fram den här matchen och pekar på 2.30 för AIK så är det auto direkt. Men AIK, vad håller de på med? Senast ligger de under med 7-0 mot laget i Tibblehallen. De har endast två segrar på åtta försök och falungänget presterar klart bättre än vad de borde. Så, om jag bara hade haft det minsta av stake hade det blivit en bortaseger till 2.20 men nu blir det att fundera vidare på den här matchen. varför är idrott inte logiskt?

IBK Dalen - IK Sirius IBK
Här börjar klockorna faktiskt ringa och en bortaseger till höga 5.30 smakar lite som en syrlig karamell i munnen. Sirius är långt ifrån så dåliga som tabellen visar även om de inte kommer tillhöra toppen när serien är slut. De når antagligen inte ens slutspel, mend et är jag inte så säker på att Dalen heller gör. Dalen har två tråkiga resultat på slutet vilket ger en målskillnad på 3-13 mot Jönköping och Warberg, visserligen två profilnamn. Men faktum är att Dalen tog tre av sina fyra segrar i de tre första omgångarna mot bottenlag som Mullsjö och derbylaget Umeå City IBK samt mot ett riktigt formsvagt lag Linköping. Så Dalen vacklar och jag tror det kan finnas mer nerver utanpå deras tröjor i dag än vad som är acceptabelt för att kunna nå en seger. Så här blir det faktiskt spel på Sirius.

Ogiltigt spel-ID: 624205

Capeirotäby FC - Jönköpings IK
Enkel hemmaseger vid första tanken men samtidigt vinner JIK lite då och då. Så här hittar jag faktiskt en smaklig söndagsmiddag när jag ser att handikapplinan ligger på +4.5. Capeirotäby lär inte se detta som någon prestigematch som mot AIK och lär inte ha samma fokus, samtidigt som JIK ser detta som en svår match men samtidigt finns det enormt många hungriga spelare som vet att de inte får bjuda på några misstag. Visst kan det blåsa iväg men jag skulle nog vilja säga att det sker enbart runt en av tre matcher så jag anser att vi hittat ett överodds här. Jag baserar detta till 80% på den mentala inställningen och efter diverse räknande känns spelet bra.

Ogiltigt spel-ID: 624200

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-20 klockan 19:23.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat