Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-20, 17:54   #39
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Domarnas bedömning i sista är ett stort jävla skämt!! Dom medger regelbrott men det mest uppenbara svamlar dom bort! Hur skulle Troels ha hunnit dit om han suttit kvar och väntat på lucka??? Idioter!
Inget solklart med den situationen tycker jag. Enlig reglementet så gäller:

"- Vid avgörande i måldomarnämnd om eventuell diskvalifikation ska följande beaktas:
...
3. Diskvalifikation ska företrädesvis ske för förseelse som
inträffat på upploppet eller genom sista kurvan före mål."

Punkt 3 ger ju givetvis utrymme för tolkning, och ihop med deras grundsyn "hellre fria än fälla" så skulle jag, utan att för den delen ha bättre bilder än de som finns på tv/atgplay, fria utan någon längre betänketid.

Finns chans att han hunnit fram lätt trots att han fått ta fjärde i svängen. Omöjligt att säga hur mycket Winning Love tappade i fart på trängningen, kan mycket väl hända att vinnaren hunnit fram ändå och vunnit ännu lättare än han nu gjorde. Inget jag skulle spela på till jämna pengar direkt men det är fullt möjligt. Sen så hör det väl till saken att det inte var världens tuffaste trängning heller, fick för vanlig till skillnad från grov och det var väl också helt i sin ordning.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat