Storvreta IBK - FC Helsingborg
Under 10.5 hade suttit dunderfint då matchen slutar 3-1. Även raka spelet på Storvreta hade suttit samt handikappspelet +2.5 till FCH. Så istället för grönt tog rädslan övertag och det blev inget spel och således inga vinster.
Fagerhult Habo IBK - IBK Landskrona
2-2 blir slutresultatet här och jag är tacksam att jag inte fick en pistol mot tinningen även om det såg bra ut för skåningarna. Hade ju 2-0 inför sista perioden nämligen. Krysset som jag fann värde på hade dels för stor varians samt att marginalerna var att det kunde vara allt från 20% till runt 13% vilket gjorde att jag avstod här.
Åby IBK - Skoghalls IBK
En match som borde vara slut när som helst och där hemmalaget leder med 6-4 fastän de tidigt hade 0-3. Åby vinner och det var väntat men oddset kändes lågt även om det kunde finnas värde där så var jag inte helt säker och det var för riskabelt att kliva in med cash. Matchen slutade 6-4.
AIK IBF - IBF Falun
Falun håller undan trots att de släpper in AIK mot slutet av matchen. var är min stake? Ska den verkligen påverkas så mycket av hur ens rulle ser ut? 8-7 vinner Falun till slut med och jag grämer mig inte helt på denna match då den var svårlöst på förhand.
Capeirotäby - Jönköpings IK
Spelet sitter klockrent med 15 måls marginal men hur kan JIK utklassa täbylaget med 14-4 på bortaplan? Att de kunde vinna fann jag troligt även om jag enbart skulle gett dem 15-20% (varför spelar jag inte då?) men att de ska vinna med tio mål - det fanns inte på kartan. JIK kan slå samtliga lag och när det då bjuds på dessa odds över åtta måste man spela, även när ett så pass bra lag som Capeirotäby står på andra sidan.
IBK Dalen - IK Sirius IBK
När Sirius gör 3-2 i början av tredje perioden trodde jag faktiskt det skulle bli 5-2 eller liknande, men då bytte lagen tröjor och Sirius fick spela med nerverna utanpå. Dalen vänder till 4-3 innan Sirius genom Johan Sr Eriksson gör sitt fjärde poäng när han kvitterar, men då återstod enbart 52 sekunder av matchen och den poängen var de nog nöjda med. Det här grämer mig lite alltså. Men jag får ta nya tag bara, en bra start istället för en fenomenal start.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Maverick den 2011-11-20 klockan 19:23.
|