Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-21, 14:26   #9
Maverick
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Superligan

Warberg IC - Pixbo Wallenstam IBK
I går ansåg jag den här matchen vara extremt svår att lösa och den är inte mycket enklare i dag, men jag har läst på mer och sen om det hjälper eller ej får kvällens match avgöra. Hemmaplan för Warberg betyder bra stämning i hallen och mycket liv, men samtidigt har Warberg varit lite av en besvikelse i år. Pixbo ser klart starkare ut och är rätt täta bakåt, även om de tidigare setts som ett offensivt lag. Jag vet dock inte hur mycket den nye tränaren prioriterar försvaret kontra anfallet - men jag får utgå från statistiken.

Så med frågetecken för Warbergs styrka och att Pixbo har haft flertalet matcher klart under linan på 10.5 så finner jag två spel med förväntat värde. Vi spelar helt enkelt under på linan då Warberg dansar exakt på linan match efter match medan Pixbo bara varit över den en tredjedel av matcherna och då oftast med målet bara. Men matcher som bl a 2-2, 2-5, 6-2 och 4-3 gör att vi följer den trenden. Enda orosmomentet är väl att motståndet då har varit antingen ett defensivt bottenlag eller ett lag i övrigt som oftast håller målen nere. Och Warberg - Pixbo normalt sett tidigare låter mer som 15 mål, men jag väljer att blunda för det. Det är 50/50 vad gäller de tre senaste säsongernas möte mellan lagen i alla fall. Förutom underspelet lägger jag ett bet på Pixbo då jag tycker ett odds på 3.30 känns helt felsatt ifall vi enbart tittar till årets prestationer. Har varit inne på att spela Pixbo med +1.5 också. Kommer suga på den i några sekunder/minuter. Spelen uppdateras inom kort när jag lagt in det i sheetet.

Möjligen överspelar jag matchen och sannolikt beror detta på att jag var rätt på det mesta i går. Ska ni enbart välja ett spel, kör rak på Pixbo (3.30 på Ladbrokes finns), sen underspelet och till sist handikappspelet.

Ogiltigt spel-ID: 625267

Ogiltigt spel-ID: 625269

Ogiltigt spel-ID: 625272

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-21 klockan 21:23.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat