Inga nya matcher eller övrigt har kommit in så under tiden fortsätter jag att gräva lite i Elitserien till odds över 2.30. Hittar ni några matcher i dag så kom in med dem så att jag har lite att göra. Det är ju väldigt skralt med matcher i dag nämligen.
Men åter till Elitserien. Vinst för Brynäs samt under i matchen mellan Linköping och Färjestad är ju det som klickar först innan man studerat oddsen. Och efter lite studerande tror jag faktiskt att det finns värde på under även om oddsen ligger som bäst på 1.55. För det är runt 73% av matcherna som går under i Elitserien och ett odds på 1.55 motsvarar runt 65% vilket ändå är skapligt värde, speciellt med tanke på vilka lag som möts.
Brynäs var väldigt ineffektiva senast mot Färjestad fastän mängder med Power Play, kanske kommer islossningen i dag istället? Odds på 2.40 för överspel gör att jag låter detta vara ett av spelen. Och när islossningen väl har satts igång så spelar vi även Brynäs till -1.5 även om jag inte gillar favoriter inom ishockey, men Brynäs är bättre än de visade resultatmässigt senast.
Kan Färjestad slå Brynäs borta samtidigt som Linköping kan förlora hemma mot Timrå, ja då kan Färjestad även vinna den här matchen och pengarna styrs mot Pinnen.
Ogiltigt spel-ID: 625318
Ogiltigt spel-ID: 625319
Ogiltigt spel-ID: 625321