Napoli - Manchester City - Napoli under 0,5 mål - 4 units
Odds: 2,75 (Bwin)
Dags för Champions League vecka igen. Det otroligt starka City skall nu åka till Italien, för att bortaspela mot Napoli. Absolut ingen lätt match för Citys del. De hårtsatsande engelsmännen har inte direkt imponerat i Europaspelet så här långt. Trots allt så ligger man tvåa i gruppen, med Napoli bakom sig.
I Premier League trummar man då på som aldrig förr. Där ser man mer eller mindre ostoppbara ut. Napoli har det dock lite tyngre i Serie A. Tappar lite onödiga poäng lite här och där. Parkerar på en nioende plats i skrivande stund.
Morgondagens match kommer antagligen bli en tajt historia. Ett otroligt taggat Napoli kommer skapa problem för City. Det tror jag absolut. Napolis trio som var så lyckosam förra året, är dock inte riktigt DÄR ännu. Lavezzi missar otroligt mycket målchanser, samtidigt som Cavani inte riktigt hittat formen ännu. Hamsik är duktig, men är inte den riktiga målskytten.
Nej, för att summera det hela lite. Min känsla är att Napoli kommer göra allt som bara är möjligt en eller två bollar. Man kommer trycka på mot Citys försvar under stora delar av matchen. Dock, Citys försvar är, enligt mig, alldeles för stabilt för att ett Napoli skall kunna få in en boll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|