Ämne: NFL w12
Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-23, 19:10   #1
Arch

Archs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6851

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

NFL w12

Tre matcher imorgon, Thanksgiving, men jag spelar mot skador först.

BUF @NYJ -9 4u
MIN @ATL -9.5 4u

Bills har varit dåliga och nu kommer troligen deras mycket duktige RB att missa pga skada. De tvingas då förlita sig på passningsspelet (som har krånglat) och det spelar dessutom rakt mot Jets styrka, vilket är pass D.

Vikings ser ut att åka till Falcons utan AP så de kommer inte att få det lätt.

Spoiler:
Citat:
Coach Chan Gailey admitted that he doesn't know if Fred Jackson [BUF](calf) will be back this season.
Yikes. What was originally thought to be a little calf bruise is apparently much more severe than that. "Fred's not good, and I know he'll miss this one," Gailey said Wednesday. "Then we'll have to decide what happens from there." It sounds like Jackson may have a tear in his calf. C.J. Spiller will get a crack at the feature back job for the foreseeable future.

Adrian Peterson [MIN](ankle) will be in a walking boot until Thursday.
Coach Leslie Frazier sounds resigned to not having his best player this week. He said Peterson will have to practice Friday in order to play Sunday and that looks extremely unlikely right now. Profootballtalk.com has already reported that Peterson will miss "at least" one game. And with the Vikings at 2-8, they certainly won't rush their franchise player back. Toby Gerhart will almost certainly start in a brutal matchup against the Falcons Sunday.

källa: rotoworld (Buffalo News och Tom Pelissero on Twitter (AP).
blått är deras kommentar

Linorna har öppnat på -8.5 och -9 resp och public bör pusha dessa till nyckeltalet, minst, framåt söndagen. Om det blir nåt konstigt under veckan så kommer jag att köpa ur mig, annars får det stå, men jag skriver det innan då.

Edit: ska bara förtydliga lite, Fred Jackson har varit topp 5 RB i år, #3 rush yds (934), #5 rec yds (442), delat #7 TDs (6) och Adrian Peterson kan utan väldigt mycket fel räknas som den bästa RB i ligan. I år har han samlat på sig 872 + 125 yds med 12 TDs (delar #1 med mah boi Shady McCoy) och det på ett 2-8 lag.

Senast redigerad av Arch den 2011-11-23 klockan 19:35.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat