Superligan
Capeirotäby FC - Warbergs IC
En väldigt intressant match då bägge lagen förlorade senast och där det blev pannkaka för bägge lagen i slutet av matcherna. Täbylaget förlorade med hela 14-4 mot JIK i en match som borde varit betydligt jämnare enligt pappret. Täby var ju även stora favoriter då, lite för stora enligt mig. Warberg hade 5-2 mot Pixbo senast men förlorade likväl med 5-10 där Pixbo dunkade in 6-0 i sista perioden. Så alltså har vi två lag som borde vara rejält sugna på att visa var skåpet ska stå. Med tanke på det och årets form samt kvalité är laget i Tibblehallen riktiga favoriter men jag anser att odds på 1.70 inte har speciellt mycket värde i sig viket är tråkigt.
Linan vad gäller Ö/U ligger på 12.5 vilket känns lite för högt för att det ska vara dundertryck. Och frågan är hur man ska värdera lagens senaste insats, kommer Capeirotäby att trycka gasen i botten för att visa vilka som bestämmer eller kommer det bli att lagen inte har råd att se ut som en hålig ost efter matchen och det blir fokus på försvar? Många faktorer väger åt olika håll och jag ser det som relativt svårbedömt med 1.85 i odds på båda sidor.
Så vilka är de olika scenarion som jag föreställer mig?
Målsnålt med två lag som måste prestera bättre än sist.
Capeirotäby dundrar fram som de bör en normal dag och vinner med 3-4 bollar.
Målen ramlar in då bägge lag har en mental härdsmälta.
Med risk för att jag överspelar matchen igen likt sist när Warberg mötte Pixbo så hittar jag följande spel med varierande värde.
Ogiltigt spel-ID: 630252
Ogiltigt spel-ID: 630254
Ogiltigt spel-ID: 630255