Superligan
IBF Falun - Jönköpings IK
JIK har gjort det bra hela säsongen och senast var det storslam mot seriefavoriterna från Täby, en bortaseger med hela 14-4. Självklart är det inte enbart JIK som stod för den förtjänsten utan även Capeirotäby som måste ha knarkat ner sig fullständigt under matchen. Men JIK har tidigare visat att de är riktigt vassa och även om Falun gjort det klart bättre än förväntat så är de inte så bra som resultaten visar på. Knapp fördel Falun säger jag här. Så allt över 2.60-2.75 är spelvärde enligt mig på JIK.
Pixbo Wallenstam IBK - IBK Dalen
Senast trodde jag bottenlaget Sirius skulle slå Dalen på bortaplan men de fick enbart med sig 4-4 och Dalen är inte ett lag som tar sig till slutspel enligt mig. De är ett gäng medelmåttor som aldrig kommer lyckas speciellt bra, men all respekt för Peder Bodén som dock börjar komma till åren. Pixbo på hemmaplan och med bevisad bra form bör äta upp umeålaget två av tre gånger menar jag och resterande drygt 33% kommer bli oavgjort eller bortaseger. Så odds över 1.50 är som sagt spelvärde här.
Linköping IBK - Tyresö/Trollbäcken IBK
Linköping som jag sagt tidigare inledde serien bedrövligt men har nu hittat vägen mot segrar och jag är övertygad om att de kommer fortsätta klättra i tabellen när de två namne Marcus Johansson fortsätter dunka in poäng för laget. Tyresölaget har dock gjort det godkänt hittills och det överraskar mig men Linköping är starkare och bör segra tillräckligt ofta för att hitta värde här. Men under 1.65 skulle jag inte gå ifall jag lägger ett spel.
Hide-a-lite Mullsjö AIS - IK Sirius IBK
Här ligger väl oddset med knapp marginal över vad jag anser vara spelvärt men det blir lite spel från sist också när de inte kunde slå Dalen borta. Mullsjö håller ingen vidare klass och även om de håller ner siffrorna senast mot Linköping ska de normalt få det kämpigt med Sirius. Men det är två spöken som har svårt för att vinna men det lutar åt en bortaseger.
Trevliga matcher och trevliga odds. Jag hugger tidigt då jag inte kan se något annat än att speciellt JIK och Pixbo måste falla i odds. Mer osäkert ifall de övriga kommer röra sig speciellt mycket.
Mina insatser blev ju helfel, men jag får komplettera så det blir rätt, men låter detta ligga kvar i sheetet. För er som undrar är det maxinsats på JIK borta mot Falun. Det är 4/5 i insats på Pixbo hemma mot Dalen. Linköping 2/5 och sist Sirius med 1/5.
Ogiltigt spel-ID: 630552
Ogiltigt spel-ID: 630553
Ogiltigt spel-ID: 630554
Ogiltigt spel-ID: 630555
Övriga matcher får jag återkomma med och jag kommer även komplettera när fler marknader kommit upp.