Motiverar två spel nu då jag snart ska iväg på annat håll, har en del leans gällande NHL som kan dyka upp som spel håll utkik i spreaden för dem.
Wings spelas av tre anledningar:
Jag bedömmer matchen till 50-50 på grund av
1. Wings spelsätt, deras forwards är snabbare på rören och har bra klubbteknik, och om Grossman vänder lika snabbt som en finlandsfärja vänder Chara, Seidenberg som en mindre båt, jag tror det kommer blir en del PP för Wings vilket jag tror avgör matchen.
2. Boston har en winningstreak på 10 matcher, efter varje match kommer de närmre förlust, nära mot Buffalo senast men lyckades vända.
3. Har feelingen, utan feeling kan man inte lägga spel
Har även tankar på överspelet, mest för att Wings målvakter har en tendens att släppa lite lätta puckar, sen baserat på att jag tror Wings vinner matchen tack vare många PP.
Sen hjälper det till att Rask vaktar kassen för Bruins.
Mina leans inför kvällen är:
Ö5.5 Oskarshamn- Bofors (troligen bet 6 på den, då jag har riktigt bra feeling samt att senaste matcherna för båda lagen varit ganska målrika, även mötena emellan lagen har varit riktigt målrika.)
Ö5.5 Washington-Rangers (målrika matcher mellan lagen, och Caps kan knäcka Rangers försvar, och få Rangers att tvinga anfalla)
Tampa (för högt odds)
Ö5.5 Carolina- Jets (Mason i mål, räcker så!)