Allsvenskan Södra
Växjö IBK - Malmö FBC
Ett Malmö som både kan vinna mot de flesta men även förlora när det mentala spelet får dem ur balans. De har en riktigt bra tränare som tydligen fått in laget på den rätta vägen nu och det kan bli en intressant säsong även om jag inte tror de kommer tillhöra absoluta toppen när serien är färdigspelad. Ett tag kändes det som att de tänkte bli årets flopp men den stämpeln har de definitivt suddat bort nu. Kan de då slå Växjö borta? Ja, speciellt när Robert Thylander i målet storspelar och när laget har bra go. Så länge de inte blir självbelåtna, men det tror jag inte det finns risk till, dels är de nykomlingar och sen har de som sagt Isac Carlsson som huvudtränare. Växjö som borde tillhöra toppen tillsammans med Visby och Karlstad, är lite på dekis och har enbart en mittenplacering som kan bli än mörkare efter dagens match. Jag tycker faktiskt att det är värt att syna Malmö till 4 i odds som Nordicbet bjuder på. Man ska inte gå emot ett lag som hittat formen mot ett lag som uppenbart inte hittat den.
Ogiltigt spel-ID: 635550