CLE @CIN -7/37.5
Brows kan få RB Hillis tillbaka, men han har missat mycket tid och inte kunnat träna på tre veckor. Hans backup Hardesty kan också vara på gång att spela och där har man sin chans.
Dock tror jag inte mycket på dem, QB McCoy måste fortfarande förbättras och Bengals har haft bra run-D hela året. Hillis kan vara mycket svårstoppad, men frågan är också om hans explosivitet och styrka inte har minskat då han inte kunde träna.
Bengals får tillbaka mycket duktige rookie-WR Green, som har tränat normalt under veckan. Under tiden som han missat matcherna har QB Dalton tittat till WR2 Jerome Simpson, som förra veckan hade 8 rec för 152 yds mot Ravens. Nu ska Dalton känna sig mer komfortabel med att använda båda WRs och Bengals passing game får sig ett riktigt fint djup och spets.
RB Benson kommer fortfarande att dra på sig uppmärksamhet då han kan bryta av långa rushes. Browns run-D har försämrats senaste matcherna och man saknar fortfarande mycket viktiga safetyn Ward, så det blir nog LB D’Qwell Jackson mot Benson i 1v1 matchup idag. Jackson är en tacklingsmaskin, men är nog i ett litet underläge idag.
Bengals ska kunna kontrollera klockan och flytta kedjorna iom att fältet bör bli utsträckt med Green-Simpson-Benson combo.
Tror att Browns rushing game fastnar och att man ska då behöva gå med McCoy mycket mer. Han kan få lite mer tid i fickan med tanke på förbättrade spel av O-line, och han har börjat gå framåt i utvecklingen - men det är forfarande inget som man kan lita på.
Bengals öppnade som -7.5, men har droppat till -7 trots stor public kärlek och jag personligen skulle gilla dem mycket mer som -6, men jag kan ändå inte gå med Browns här. Det kan bli en tuff match för Bengals detta.