Vita Hästen är klar för Allettan sen en tid tillbaka och är i mina ögon det bästa division 1-laget här i Sverige. Man förlorade senast mot Mariestad efter straffar, och det var lagets första förlust efter en fin 15 matcher streak utan förlust.
Man har enbart Tomas Wallgren borta, annars ställer man upp med ordinarie manskap.
Skövde ligger just nu på en 4:e plats och placerar sig just nu för avancemang till Allettan. Man är starka hemma där man i år är 9-2. De senaste 6 matcherna är man 3-3 och frågan är om Skövde kan skrälla mot ett så pass bra lag som Vita Hästen är?
Skövde har en lång skadelista där Fredrik Strid, Mattias Gudmundson, Jocke Larsson, Anders Skoog, Jesper Hultman, David Sjöman och Jonathan Strålman befinner sig på. På Skövdes hemsida låter man inte alltför positiv inför mötet i och med de skadebekymmer man har.
Det här är lagets 3:e möte den här säsongen där Vita Hästen har gått vinnande 6-3 och även en övertids seger med 3-2.
Vita Hästen har 4:a raka vinster mot Skövde (om man räknar med övertidsvinsten) och på de 10 senaste 7-3.
Vita Hästen @ 1,80 - Bet365
Ystad har 10 raka förluster och placerar sig sist i handbollsallsvenskan med 2 poäng på 11 matcher. Djurgården har i år 3-8 och ligger på en 11:e plats. Enligt källa ska Djurgården ha bra chans och jag testar.
Djurgården @ 1,90 - Bet365
Wings har ruggig form förtillfället med 9 raka vinster och 11-1 på de 12 senaste. Hemmalaget och nykomlingarna Åkers har gått riktigt bra i år och den här matchen kommer bli otroligt viktig och kan lika gärna avgöra vem som går till Allettan. Wings ligger 3:a, 1 poäng före Åkers som har en match mindre spelad och bakom jagar Huddinge som är 1 poäng bakom Åkers och befinner sig utanför en Allettanplats.
Wings har vunnit årets båda möten med 6-5 och 5-2 och jag räknar med en väldigt jämn tillställning och försiktigt spel.
Wings HC Arlanda +0.5 @ 1,92 - Bet365
Kommer troligtvis fler spel imorgon...