V75 Örebro 10 December
Startlistorna är klara och jag har skummat igenom dom.
Jag har redan klart för mig i tre av avdelningarna.
Avd 1.
Royale De Crepon visade senast vilken kanon det är. Drog då fram vinnaren Merger Blue Chip och höll mycket bra. Något längre distans denna gång är bara fördelaktigt och med tempo på loppet blir hon segerfarlig.
Merger Blue Chip har formen på topp och från ett bra startspår är hon också ett givet streck.
En som har formkurvan stigande är Target Hoss. Vann senast från ledningen och kan vinna denna gång också.
Fjärde och sista hästen med chans är Calamara Donna. Hon lär fronta och släppa. Ju snabbare loppet sedan går desto större chans har hon att speeda till seger om luckan kommer.
Avd 3.
Loppet står helt och hållet mellan Maharajah och Quarcio Du Chene. Inget snack om att Maharajah är den bättre hästen men då Quarcio Du Chene är den snabbare i starten och att Maharajahs trav inte riktigt stämmer ännu är det bäst att ha med båda.
Avd 5.
Här har vi nog omgångens bästa spik, trots att det handlar om tvååringar. Nostromo är Tuomas Korvenojas nya stjärna och som han såg ut vid vinsten på Solvalla för två månader sedan har jag svårt att se att han kan torska här. Har dessutom följt upp den segern med ytterliggare två vinster hemma i Finland.
Återkommer med min syn på de övriga avdelningar senare på veckan när jag studerat de lite mer. Har tyvärr inte fått någon feeling för någon häst i dessa avdelningar vid första anblicken och det ser ut att krävas en del streck. Hoppas dock på att hitta en bra spik till.
Hur ser ni på omgången så här tidigt på veckan ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|