Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-06, 15:23   #44
trance_error
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 118
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Mina spel inför tisdagens omgång:

Porto - Zenit över 2,5 @ 2.0 samt över 3,5 @ 3.30

Här får man 2 ggr pengarna på överspelet vilket jag inte alls förstår. Porto är i en situation där man MÅSTE vinna för att ta över andraplatsen i gruppen från Zenit som ligger en poäng före. Tittar man på Portos 10 senaste hemmamatcher (liga/CL) får man fram ett målsnitt på 3.5 mål på per match. Tittar man på Zenits 10 senaste bortamatcher (liga/CL) får man ett målsnitt på 3.9 mål per match.
När dessa lag möttes senast så fanns det rejält med chanser åt båda håll och matchen slutade då 3-1 till Zenit.

Olympiakos mot Arsenal @ 1.95

Hade gärna velat ha ett lite högre odds på Olympiakos här men tycker ändå det är spelvärt då hela arenan kommer koka och försöka bära fram sitt grekiska lag till ett cl-slutspel. Man har gjort två riktigt fina matcher mot Dortmund och Marseille och bör ha en fin chans mot ett reservbetonat/omotiverat Arsenal.

Chelsea - Valencia över 2,5 @ 1.87

Valencia är ett lag som brukar prestera mot de starkare lagen och här tror jag faktiskt att Valencia kan skrälla eller göra detta till en riktig rysare. Om man går ut och vågar köra sitt eget spel som hemma på Mestalla så kan det säkert bli en liknande match den vi fick se nyligen mot Real Madrid (2-3) eller Barca (2-2). Med Chelseas ganska dåliga defensiv samt Valencias farliga offensiv så känns överspelet klockrent.

Marseille hos Dortmund @ 5.58

Ni som pratade om Bayern Munchen till överodds tycker jag borde blicka till denna match istället. Dortmund är visserligen starka hemma men oddset på Marseille kan jag inte blunda för!? Man gjorde en plattmatch mot Olympiakos men revanscherade sig snabbt med en stabil 3-0 seger mot rivalen PSG. Man har i princip inga skador i laget och bör komma till detta mötet supermotiverade då man vid vinst tar andraplatsen i gruppen. Det som gör oddset ännu mer lockande är att man gjort bättre ifrån sig på bortaplan än hemmaplan i CL hittills i år. 0-1 förluster på hemmaplan mot både Olympiakos och Arsenal, blev 0-1 vinst mot Olympiakos samt 0-0 mot Arsenal på bortaplan. Man vann även 3-0 hemma mot Dortmund och 5.58 MÅSTE synas imo. Marseille är i princip skadefritt medans Dortmund kommer till spel utan 3 ordinarie spelare i Bender, Subotic och Schmelzer.
Tycker också det är lite för högt odds på marseille. Tror inte marseille spelar för oavgjort här, dem räknar nog med att olympiakos vinner mot ett omotiverat arsenal. Då måste marseille också vinna. Kanske värt för liten chans insats.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat