Citat:
Ursprungligen postat av performance
Hur pass viktiga är de spelarna som saknas + är tveksamma till spel för Teg?
|
Skadade/Borta
Joonas Karvonen och
Ludwig Eriksson har varit borta stora delar av säsongen. Så de kan de spela utan dock är Karvonen riktig stabil. Deras lagkapten
Johan Palm är borta lirar förstabackpar.
Viktor Schill är också en bra back men enligt mig sämre än Karvonen och Palm. Alla dessa fyra spelare är backar!
Fredrik Tapani är en medelviktig spelare för teg inte livsviktig men helt klart nyttig.
Andreas Adolfsson(forward) skadad bör ej påverka alldeles för mycket!
Henrik Svanelöv(målvakt) Borta spelar verkligen ingen roll
Osäkra
David Muzito Bagenda ser jag som en viktig spelare för dem han är fysisk och så! Lirar i första linan.
Dennis Boström är ingen storstjärna direkt så han kommer förhoppningsvis inte o saknas så mycket.
Tillbaka i laget
Mattias Eriksson är väl inte en back som är lika vass som Palm och Schill men han lär behövas i denna match!
Peter Bjuhr Tycker jag är en bra back som jag gissar kommer få hoppa in i första eller andra backpar!
Olof Ledin kommer få agera båsöppnare född 95.
Slutord
Med detta i facit tror jag att det kommer bli en mycket jämn och hård match, Teg måste spela på topp! Och helst ska David Muzito Bagenda vara spelklar!
Emanuel Gabrielsson kan vara en vägg när han är som bäst bara hoppas att han är det mot Kalix.
Christoffer Forssén var en poänggörare förra säsongen mer denna säsong varit skadad en hel del. Om han kan börja producera igen kan kvällen bli rolig.
Zakarias Granlund bästa poänggöraren i Teg denna säsong, jag vill se han och Forssén i samma kedja.
Kalix är riktigt bra i Powerplay så Teg får inte dra på sig några onödiga utvisnigar. Det återstår att se hur det går för
Peter Rundblad som enligt mig sitter i fel bås lite för ofta!
Men som sagt Teg har ett bra läge att gå till Allettan vinner dem resterande 2 matcher och Piteå förlorar mot Asplöven är de klara! Jag hoppas spelarna tar sitt ansvar och vinner denna match!
Hoppas ni orkar läsa igenom allt