Klistrar in här det jag skrev till en annan medlem;
Spikade goopen i första senast den var ute om du minns. Var ju en av dagens bästa värmning då men tyvärr vann den inte, med goopens form för dagen och att hästen dessutom fått lopp i kroppen så tror jag den vinner. Extra stark blev man utav statistiken, citerar jens
Citat:
Tre sådana här lopp har avgjorts i år, och vinnarna då rankades 3, 3, 4. De faller alltså väl in i det mönster vi ser i statistiken på sidan 143. ALLA vinnare någonsin har rankats 1-5, och bara två gånger har det varit 5:e-handare. Det här är ett av de mest utpräglade sparloppen som finns. Samtidigt är favoritchansen inte mer än normal.
Tre hästar är mycket mer streckade än resten, och det är mycket sannolikt att man klarar sig på dem.
|
Får hoppas mönstret fortsätter.
Andra spiken hittar vi i sista och det är I saw you som springer på hemmaplan nu. De 3 senaste totostarterna med lindblom har den slutat på andraplats varenda gång. Senast hann den inte fram till Isak CD som ledde hela vägen, kortdistans spår 10 då. Nästsenast fick den stryk utav spurtande Nick Nock, som gör andra starten i guld nu. Kan inte se något märkbart motstånd här faktiskt och med ett så jämnt streckat fält är spiken given för mig.
Då jag verkligen lyssnar på Jens, så säger han följande här;
Citat:
|
Fjärdehandaren 7 I Saw You har verkligen visat toppform på slutet och möter nu enklare motstånd. Och framför allt... hemmaplan! Given tipsetta, och spåret har falktiskt positivt index (sidan 40 igen).
|
Vilka möter den här? Kaffir face kommer antagligen fela bort sig. Dessutom vettefan hur luddes stallform är. Åke säger att covington ås är hans bästa chans för dagen men saknar "spetsfeeling". Womanizer visst, men när vann den senast i sverige? 2008 typ.
Jasper lane mötte den nästsenast i samma lopp som nick nock. Har jasper ens kommer hem än? Känns som den hästen är det påväg utför igen.
Vad kan gå fel egentligen?
Jag garderar maharajah den här gången då det verkar bli skrik på honom, 75+% på en häst som har usel stallform egentligen. Jens citerar någorlunda Bengt adielsson här;
Citat:
|
Bengt Adielsson påminner om i fredagens Expressen/GT/KvP om att stall Hultman inte vunnit ett enda lopp sedan 12 november. 23 raka förluster, som sedan fylldes på med fler under fredagslunchen då det som bekant tävlades på Solvalla (däribland omgångens största V4-favorit). Och det har genomgående varit stenhårt betrodda hästar, som tipparna sett med toppchanser. Som Maharajah till exempel... och så många som tre streckfavoriter på onsdagens V86:a, däribland omgångens två största! Spelarna blev varse den dåliga stallformen efter de två första avdelningarna, och den tredje streckfavoriten, One too Many i sista avdelningen, släpptes upp i nära tio gånger på vinnarspelet - rekord för en streckfavorit.
|
Rätt bra varning för att gardera eller rentav plocka bort hultmans hästar.
En rak dubbel 6-7 spelas även.
Lycka till!