Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-18, 21:14   #33
dgothe
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

så tar jag och lägger mig i det här också.. jag som ska vara tyst.. jag tror att folk har lite olika uppfattning om vad sharps är. jag personligen kommer inte hit för att hitta dagens bästa rekar. jag kommer inte hit för att få "gratisspel".

jag kommer hit för att diskutera spelande. utbyta tankar kring hur man spelar.

på två år har jag lärt mig väldigt mycket om brm och disciplin. jag gick från en hobbyspelare som tyckte att tripplar och dubblar var mums till en analytisk spelare som enbart spelar singlar och har inte legat på minus sen förra sommaren.

jag är inte intresserad av att få spelen serverade på fat, jag vill själv komma fram till vad som är ett bra spel; det är en mycket större erfarenhet än att blint ha ryggat någon.

mina spreadsheet har av tradition varit dolda, och det är så jag trivs med det. jag lägger inte spel för andra, jag lägger spel för mig själv baserat på kunskap jag fått från andra.

med den ökade influxen av människor på sharps sedan bland annat café-artikeln så har vi dock fått fler av den andra typen av människor hit. detta är inget jag beklagar eller spottar på, inte alls, men kommer man hit måste man också förstå vad det är som finns här och inte klaga på det.

rok är raka motsatsen. de serverar till den massan av spelare som inte vill leta efter egna spel, värdera dem, och sedermera satsa en slant på det. problemet som har illustrerats i den omtalade tråden i Boones corner är att dessa spelare som får allting serverat till sig uppmuntras av rok-grundaren själv att lira spel med låg sannolikhet att slå in och därmed generera pengar tillbaka till rok. det är olika typer av folk som dras till de olika siterna, eller snarare borde dras till siterna.

vill du bli en vinnande spelare i längden och har tålamodet och intresset av detta så ska du läsa på sharps.

vill du ha rekar med bra tv-tripplar och har en lite mer lättsam syn på spel kanske det är just rok du ska gå till.

med detta inlägg försöker jag att låta bli att lägga någon form av rätt eller fel på någon av siterna, men vad jag tycker är ju rätt uppenbart eftersom jag är här och inte på rok, men var och en ska nog rannsaka sig själv lite och tänka på vad det är man vill ha ut av sitt spelande.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Thore10 (+5), Boone (+20), Valleyo (+10), daanieel21 (+5), Hegu (+5), Shell Peppe (+5), eddieh (+5), Vlad (+10), zorba (+5)
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat