Citat:
Ursprungligen postat av Wagner
Jag hävdar att en majoritet av medlemmarna är förlorare, konstigt vore ju annars då max 5 % av spelarkollektivet är vinnande. KP vill hävda motsatsen och då ingen lär kunna leda saken i bevis stoppar jag här. 
|
Visst kan folk radera sheet, de kan strunta i att bokföra osv så det kan nog finnas ett mörkertal. Men om 70% utav alla våra sheets som bokförs på sharps (både synliga och dolda) visar grönt så kan man anta att majoriteten är vinnare.
Sedan betyder inte det heller att alla dessa har skapat sina konton via våra länkar. Om jag inte missminner mig så hade vi knappt passerat 5000 medlemmar när vi lanserade vår nya hemsida och presenterade dessa bolag. Innan dess hade vi endast betfair samt Pinnacle.
Vad ska vi då dra för slutsatser?
Seriösa spelare bokför. Oseriösa som inte bokför brukar vara förlorarna. Så mörkertalet bygger på att personer inte bokför isåfall. Vi vet iaf hur många kronor som våra bolag har utbetalat och inte betalat ut. Vi ser även statistik på hur mycket de har omsatt / vunnit / förlorat.
Vi vet att 70%+ utav de som bokför på Sharps är vinnare, då deras sheets säger så.
Sedan behöver inte heller det betyda något då spelbolagen går efter kronor in - kronor ut. Alla spelar med olika insatsnivåer. Bara för att 10 personer är vinnare så kan det räcka med 1 förlorare för att bolagen ska betala ut något.