Okej, vill ni veta något om Robert Berghs deltagande hästar från självaste herr godsägaren så bör ni läsa dennes blogg:
http://www.robertbergh.se/7967.roberts_blogg.html
Där finns även en del kritik om hur Bergsåker är den travbana i Sverige som alltid är i sämst kondition. Jag citerar:
Citat:
Senaste bloggen som bara var för 2 dagar sen, ruggig blogg form nu...så då handlade det om Bergsåkers travbanestatus d.v.s så dålig ofta och i fredags så blev det nådastöten när vi fick ställa in tävlingsdagen!!
2+ och duggregn blev för mycket för banan!!!
Dom hade saltat banan dagen före, fast ALLA i hela Svedala visste om vilket vädrer det skulle bli, men inte banpersonalen eller tror dom att man ska salta när det är +2 som kallast och regn och snöblandat???
|
Citat:
|
Det som är otroligt är att allt är likadant på Solvalla, man tänker när man är på Bergsåker att vi har sämsta banan men sen kommer man till Solvalla då tänker man, nej den här är sämre och sen tillbaka till Bergsåker och mycket riktigt så är den sämre...
|
Karln är inte direkt någon lysande författare rent språkligt, men djävlar vad jag kan garva åt den mannens haranger ibland!
EDIT: Vänta, en till blir det innan jag går och lägger mig:
Citat:
|
Sen har dom för dålig personal, tror inte dom hade jobbat kvar länge i varken Stigs eller min traktor...
|