Innebandy Superligan, Annandag Jul.
FC Helsingborg - Capeirotäby FC
En match som jag tycker är autotryck på en bortaseger. Helsingborg är som jag tidigare skrivit överskattade och lyckas faktiskt aldrig speciellt bra. Ju mer press det är på laget ju sämre spelar de. Antagligen blir det mycket publik men det känns just som ett hinder. Det som talar för hemmalaget är att täbylaget inte varit speciellt bra på slutet - men det har inte FCH heller. Helsingborgslaget har fem segrar och dessa fem lag ligger i botten av Superligan. Jag tycker helheten talar för ett fint odds till 2.20 på Capeirotäby.
Tyresö/Trollbäcken IBK - Jönköpings IK
Hemmalaget har överraskat på mig hittills, men det har även JIK. Faktum är så är JIKs insatser strået vassare tycker jag. Så även om hemmalaget ligger på en fin femteplats och har tre fler poäng än JIK så känns oddset på en bortaseger fint. 2.79 får vi och jag tycker det är en 50/50-match. Jag har svårt att värdera krysset men det kommer aldrig i närheten av att ett odds på över 2.50 blir dåligt.
Storvreta IBK - AIK IBF
Jag tycker de flesta lagen vacklar just nu och när det då erbjuds fyra gånger jämnt på AIK så tycker jag det är spelvärde. Visserligen leder Storvreta serien, men senast fick de ett snöpligt nederlag borta mot Sirius. AIK har förvisso inte rosat marknaden ännu. Mycket pga skador men det är även en tveksamhet i hur de fungerar rent mentalt. Förlust senast när jag trodde de var på gång. De hade ju trots allt en seger med 8-2 mot Mullsjö, men det blev för tufft mot TT. Om AIK ska till slutspel så måste de inhämta trepoängare och det väldigt snart.
Linköping IBK - IBK Dalen
Känns som jag tjatar sönder min hals i hur överskattade Dalen är. De har även saboterat en del tidigare spel för mig, men jag ger mig inte. Dock ligger oddset på en hemmaseger ungefär där jag värderar det. Men det är just för att krysset måste värderas in också. För jag anser att utan kryss är det fördel hemmalaget. Men oddset orkar inte upp tillräckligt mycket för att vara riktigt fint värde. Men envisheten gör att jag likväl tar ställning här och går mot Dalen som så ofta tidigare. Laget kommer inte nå slutspel.
Övriga matcher ser jag inget spelvärde i alls. Känns som Pixbo, Falun och Warberg bör vinna sina matcher enkelt men oddsen är bedrövliga och ska man leta värde i dessa är det närmaste man kommer just att gå för de oavgjorda resultaten här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|