Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-28, 12:42   #36
DamageINC
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Hade nyss en oerhört givande chatt med Betsson angående att deras efterblivna bonussystem vill sno mina pengar:

Spoiler:

SystemSystem: Olle har förenat sig till denna session!
SystemSystem: Du har kopplats till Olle. Ditt referensnummer för den här chattsessionen är 1332878.
AgentOlle: Hej DamageINC, mitt namn är Olle. Hur kan jag hjälpa dig?

DamageINC: Hej
DamageINC: Ni gav mig en bonus på lotter på €4.4 för ett bra tag sen, varav jag lämnade €0.4 kvar efter att endast ha omsatt en liten del. För några dagar sen förde jag över €10 till lotter, men dessa vill jag nu föra tillbaka till baskontot utan att ha spelat. Då har 4 av dessa euros låsts fast som bonussaldo.
DamageINC: Så kan det ju inte bli, dessa pengar var ju inte alls del av bonusen
DamageINC: €4.1 räknas till bonusen nu för att vara exakt, trots att det bara är €0.4 som egentligen är del av bonusen, och jag kan inte föra över utan att avsluta den, men jag tänker inte bli blåst på €4...

AgentOlle: Om du inte spelat upp precis alla pengar så ligger bonusen kvar.
AgentOlle: Så dessvärre måste den omsättas fullständigt innan du kan föra över till baskontot igen.

DamageINC: ja det vet jag, men de nya pengarna jag för dit ska ju inte låsas till en gammal bonus
DamageINC: det är helt ok att de €0.4 som ligger där är del av bonusen, men inte de nya pengarna jag förde över för någon dag sen
DamageINC: €0.4 går inte att spela upp på lotter, därför blev jag tvungen att lämna kvar dem

AgentOlle: Eftersom du hade €0,4 kvar i gamla bonusen så ligger den kvar där och de nya pengarna kan inte heller föras över förrän du spelat upp dem
AgentOlle: Det är lite lurigt, men om du fört över €0,1 hade du kunna köpt den billigaste lotten och bli av med bonusen.

DamageINC: jag vet, men jag vill ju säga upp bonusen nu och då vill sidan sno €4 av mig
DamageINC: pengar som inte har med den ursprungliga bonusen att göra
DamageINC: inte ok

AgentOlle: Ja, antingen avbryter du den och går miste om €4 eller så försöker du omsätta den.

DamageINC: eller så avbryter ni den utan att jag blir av med mina €4, detta stod ju ingenstans i kampanjvillkoren

AgentOlle: Det har vi ingen möjlighet att göra dessvärre.

DamageINC: kanske inte du kan göra det manuellt nej, men det är klart någon kan göra det. kan du påvisa var i villkoren det står att pengar överförda vid ett annat tillfälle än själva bonustillfället kan låsas till bonussaldot?

AgentOlle: Om en lottbonus inte är helt omsatt eller saldot är €0,00 så ligger bonusen kvar.

DamageINC: ja, men det är inte samma sak

AgentOlle: Då måste du spela vidare eller om du vill avbryta den så dras €4, även om det är nya pengar.

DamageINC: det är jag fullständigt med på, men att bonusen suger åt sig av pengar från en helt orelaterad överföring är problemet
DamageINC: inte samma sak som "att bonusen ligger kvar"

AgentOlle: Bonusen drar automatiskt €4 om du avbryter den, om det är andra pengar på kontot märks inte av.
AgentOlle: Så länge bonusen fanns på lottkontot så kan den avbrytas och drar €4.

DamageINC: och det stöds/påpekas var i villkoren?
DamageINC: ingen varning eller liknande när man för över heller

AgentOlle: Det är inte många som påverkas av detta så därför nämns det inte i mailen. Du förde väl över pengar till lottkontot för att köpa lotter?
AgentOlle: Alltså ville du spela och kan fortsätta köpa lotter för de €10 du förde över.

DamageINC: nej, jag förde över för att det stod att man skulle göra en insättning för att få "2 jullotter"
DamageINC: visste inte om man var tvungen att föra över till lottsaldot, men gjorde det för säkerhets skull
DamageINC: du kan ju inte påstå såna där saker rakt upp och ner, som om jag vore dum i huvudet
DamageINC: omsätta €82 på lotter gör man inte helt lätt
DamageINC: och man har inte kvar några €10 efter det heller

AgentOlle: För att få den bonusen var du tvungen att föra över ja, men du kan inte få dem om du har en aktiv bonus.
AgentOlle: Alltså måste du omsätta eller avbryta denna ändå.

DamageINC: Nej, det var precis det jag märkte... och därför skulle jag nu säga upp denna bonus, och sidan ville sno pengar av mig
DamageINC: get it?

AgentOlle: Du fick €4 av oss, om den bonusen inte är omsatt så drar vi €4 av dig. Även om det är en ny insättning.

DamageINC: mm och det är fel, om det inte stöds av villkoren så har jag väldigt svårt att se hur ni kan göra så med gott samvete (om det stöds av någon obskyr paragraf med för den delen). Det följer ingen logik över huvud taget att pengar låses fast som inte har något som helst med bonusen att göra.
DamageINC: Och att ni inte kan göra nåt åt det köper jag inte för 5 öre, jag vet att det mesta går att justera, men kanske inte just från din position.
DamageINC: Det är ju inte mitt fel att ni har taskig mjukvara som hugger åt sig pengar den inte borde...

AgentOlle: Lottbonusar är speciella, ingen här kan avbryta en bonus utan att bonusbeloppet dras.

DamageINC: mm, men bonusbeloppet borde vara €0.4, eftersom det är det som är kvar av bonusbeloppet, inte €4.1 av mina andra pengar

AgentOlle: Men du har fört över pengar till lottkonto för att köpa lotter väl? Då är det bara spela på, om du lyckas omsätta kan du aktivera en ny, om du förlorar den så blir du av med bonusen.

DamageINC: det är ju just det som är problemet
DamageINC: läste du vad jag skrev tidigare?
DamageINC: jag satte inte över pengar för att köpa lotter
DamageINC: jag satte över pengar för att få en voucherkod

AgentOlle: Vi tillåter inte att du för över för att få en bonus, utan att spela.

DamageINC: jag ska ju spela sen, efter jag fått bonusen
DamageINC: men jag var ju tvungen att föra över för att få den
DamageINC: du verkar tycka att det är världens enklaste grej att omsätta €82 på lotter, men både du och jag vet att det slutar med att ni får mina €10 innan jag omsatt €40...

AgentOlle: Beklagar, men det är så här lottbonusen fungerar. Enda jag kan göra är önska dig lyckat ill,.

DamageINC: mm, lottbonusen: det vilda väsendet som inte ens teknikerna på betsson kan justera, den lever helt efter sina egna regler och lagar, ingen kan tämja den...
DamageINC: du hör ju hur troligt det känns...

AgentOlle: Dessvärre är det snarligt sanningen, vi kan inte ta bort en bonuse utan att beloppet dras.

DamageINC: du som sitter i kundtjänst ja
DamageINC: men alla sitter inte i KT

AgentOlle: Nej, ingen på tekniska avdelningen heller.

DamageINC: ok, jag får väl passa mig för alla betssonbonusar framöver då, eftersom de verkar vara totalt oregerliga
DamageINC: machines victory over man

AgentOlle: Just lottbonusar är just svåra att anpassa. Lycka till med skrapandet!

DamageINC: ... o_0 ... måste vara underbart att ha ett jobb där man får spela dum och försöka undvika goodwill till varje pris... blir nog inte så mycket skrapande ska du se...


Edit: Upptäckte sen att de märkligt nog hade blackjack i lottoavdelningen med, och där gick det ju betydligt enklare att omsätta
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1), kingscania (+1)

Senast redigerad av DamageINC den 2011-12-28 klockan 13:14.
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat