Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-28, 14:07   #31
AA

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1495
Standard

Alla är vi olika. Detta är mina högst personliga tankar och åsikter och tycker du inte som jag så får du skylla dej själv.

8-9 år med Joker gör att allt annat ser rörigt ut. Man vänjer sig vid ett gränssnitt och då tycker man det är bra oavsett om det designades sent 60-tal eller i framtiden.
Jag har testat det mesta och inget är bättre eller sämre rent reduceringsmässigt i mina ögon. Om det inte tillkommit några obskyra reduceringsmöjligheter i dom andra programmen dom sista 12 mån så tycker jag dom kan i princip samma sak. Jag har dock inte kört dom versioner som släpptes 2011 så dom kan jag inte kommentera.

Jag saknar ingen info i Joker. Infon får man ju i banprogrammet, tipstidningar, ATGs sida, www.sharps.se osv...
Rankingen av loppen gör man ju först sen lägger man in den i programmet och sätter dom kraven man kom fram till var lämpliga när man rankade. Programmet används ju till 99% att prova olika reduceringar/kostnader och generera kuponger som är lite jobbiga att skriva själv och för att minimera risken för felskrivning.

Att inte Joker är kodad i senaste språket eller med senaste tekniken ser jag inte som ett problem. Att Joker är kodad i det språket som dom som kodar och som underhåller applikationen kan ser jag som en fördel. Supporten skall ha en liten hyllning. Jag rapporterade en bugg i 11.3 och 30 min senare fick vi alla 11.4
Ganska kvickt faktiskt.
Jag är dock helt med på att det är enorma fördelar med nyare tekniker/språk då en kodare lättare kan bytas ut om någon av dom gamla vinner storvinst och slutar.

HPT är grymt. Det var ännu grymmare när det inte kostade men jag förstår att det måste kosta. Jag gissar att "nya" reducerande travspelare kommer att ta HPT till sig och snart kommer man kanske snacka HPT-system istället för Jokersystem. Oavsett vilket så är det ju bara vanliga simpla system utskrivna på massa bongar.

Att säga att Joker är överskattat håller jag inte med om. Det gör bara det du ber om. Snarare underskattat. I alla fall den 3 april 2010 på Romme

Gott Nytt År på er!

/AA

Senast redigerad av AA den 2011-12-28 klockan 15:01. Anledning: Oppsss.. Fel datum för vinsten! Hur kan man glömma :)
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat