Citat:
Ursprungligen postat av AA
(...)
Jag har testat det mesta och inget är bättre eller sämre rent reduceringsmässigt i mina ögon. Om det inte tillkommit några obskyra reduceringsmöjligheter i dom andra programmen dom sista 12 mån så tycker jag dom kan i princip samma sak. Jag har dock inte kört dom versioner som släpptes 2011 så dom kan jag inte kommentera.
(...)
HPT är grymt. Det var ännu grymmare när det inte kostade men jag förstår att det måste kosta. Jag gissar att "nya" reducerande travspelare kommer att ta HPT till sig och snart kommer man kanske snacka HPT-system istället för Jokersystem. Oavsett vilket så är det ju bara vanliga simpla system utskrivna på massa bongar.
(...)
|
Helt riktigt. Alla program innehåller ungefär samma reduceringsmöjligheter, i något skiftande varianter och med olika lösningar för gränssnittet. Ska man hårdra det skulle egentligen bara Utgångar behövas (ABCD-reducering är ju bara ett specialfall av det). Det skulle kanske inte bli så praktiskt, men allt skulle ju gå att göra...
Det jag har försökt att göra i HPT är snarare att lägga till andra funktioner runt omkring som är tilltalande. Två unika saker jag själv använder ofta:
- Ladda upp systemet centralt och maila ut en länk till ens spelbolag så att alla kan följa i mobilen hur det går.
- Spela V7/flerbong på enkelradsnivå utifrån beräknat radvärde (något som blivit lättare sen insatsfördelning infördes). V7 på rader med låg utdelning, vanligt på resten.