Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-31, 09:21   #4
Bolognese
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 30
Sharp$: 273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ogge_112 Visa inlägg
Norwich dnb blir mitt drag då fulham är svaga borta och man saknar schwarzer och troligen zamora. Får man fråga varför du tror på fulham och ipswich?
Fulham har en tydlig spelidé och jag tror deras problem, förutom skador, har varit Europa League då man inte har tillräckligt bred trupp för både EL & PL. Nu dock så är man ute och man har mentalt släppt "EL-lasten" och man kan koncentrera sig enbart på PL. Sett till truppen finns det dock enorm kvalité och man kan mönstra en startelva som håller ganska hög PL klass. Jag är även imponerad av unge Frei som verkar besitta en enorm kapacitet. Du nämner att Fulham är svaga borta men om man ser till statistiken har man förlorat ~44% av bortamatcherna men å andra sidan har man bara vunnit 1 match(=~11%). Svagt? Bedöm själv, men om man sätter in det i detta sammanhang, alltså bortamatch mot Norwich, känns Fulham hyfsat starka med poäng i ~56% av bortamatcherna. Jag tror även att man är stärkta mentalt av 1-1 borta mot Chelsea och jag är säker på att man går för 3 poäng idag. Angående Norwich, som jag f. ö. gillar mest av nykomlingarna, anser jag att man tappat lite form och deras flow är inte densamma som förut. Fulham saknar både Johnson o Zamora men deras självförtroende är inte på topp så lite nytt blod i form av Sá är nog positivt på kort sikt. Finner 2:an spelvärd ända ner till ~2.55.

Angående Ipswich tycker jag de har ett lag som kan slå alla lag i serien både hemma o borta. De är dock väldigt ojämna men 5.50 är på tok för högt o jag tycker ärligt talat den är spelbar ner till 4.01. En av fyra slår de Reading borta utan tvekan i mitt tycke! Formen är ok också och jag testar tvåan.

Just my two cents ^^
Bolognese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat