Datum: 2012-01-01
Tid: 19:00
Sport: Amerikansk Fotboll
Land: USA
Liga: NFL
Match: Green Bay Packers - Detroit Lions
Period: ft
Spel: Green Bay Packers +7.5
Insats:
Odds: 1.57
Bolag: Bet365
Motivering:
Då inleder jag 2012 med en NFL rek. Fantastiska matcher spelas ikväll, rätt komfortabel tid för oss svenskar och vi som har Viaplay eller Viasat kanaler njuter extra. Av alla matcher ikväll så har jag valt att reka matchen mellan Green Bay Packers och Detroit Lions som spelas på Lambeau Field, Green Bay, WI.
Detroit Lions (10-5)
Green Bay Packers (14-1)
Inför kvällens match har GB Packers inget att spela för, medans Detroit behöver en vinst.
Jim Schwarz(Head Coach DL) säger följande om kvällens match:
"Any game they put in front of us, we are going to try our best to win". GB Packers har möjlighet att rotera spelare för denna matchen men
coach McCarthy säger:
"I'm not going to stand here and tell you we want to give away opportunities to win a game." följt av
"We're going to play to win the game this week. I'm not real excited about a division opponent coming in here and thinking we're not going to do everything we can to get to 15-1."
Visserligen har GB Packers problem med skador, men de är ett bättre lag än Detroit Lions som har minst lika stora problem. Matchoddset på GB Packers är otroliga
3, jag tror på en jämn match och väljer att använda mig utav +7.5 för GB packers favör till oddset 1.57.
Så här har de senaste 10 matcherna lagen emellan slutat:
GB [27-15] DET
GB [3-7]
DET
GB [28-26] DET
GB [34-12] DET
GB [26-0] DET
GB [31-21] DET
GB [48-25] DET
GB [34-13] DET
GB [37-26] DET
GB [17-9] DET
Som nämnt ovan lagen störs av skador och det är osäkert hur dem ställer upp, jag testar att spela. Rygga på egen risk.
Lycka Till!