Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-16, 17:37   #20
Betongbarn

Betongbarns avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: -1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Betting Visa inlägg
tänkte aldrig så långt hehe.

om jag förstått det hela rätt: för att det ska kallas rek så måste man ha med mycket historik och fakta om formen för båda lagen?
att man följer de båda lagen, kollar matcherna på tv och skaffar sig en EGEN uppfattning om lagen på det viset och tar hänsyn till det när man spelar kallas inte för rek?

och om man då har grym koll på ena laget och lagom bra koll på det andra laget och tippar efter det och vinner så kallas det för flax?

knappt man vågar lägga ut mer rekar på sharps efter denna anstormingen ^^
Förlåt om jag lät hård, menar absolut inte att du ska sluta posta.
Gillar den stora anstormningen av medlemmar som bidrar och det enda jag försöker göra är att hjälpa till att förbättra!

Enligt mig ska en rek vara skriven ur 100% neutralt perspektiv med information som verkligen styrker det man väljer att spela på. En rek som baseras på mycket "känsla" är inte intressant för mig att läsa, jag skulle aldrig rygga en REK för att personen som skrivit den tror sig veta att lag X vinner utan att förmedla några speciella anledningar som styrker detta.

Vad man ska ha och inte ha i en rek är svårt att säga, men skadesituation, formkurva, inbördes möten, prestigen i matchen, motivationen, revanschfaktor m.m. är alla saker som kan vara av värde...

Att reka en match ordentligt är inget man gör på fem minuter, ibland kan man dock tro det när man läser vissa rekar här på forumet. Nu menar jag inte mot dig personligen, men jag har sett en hel rekar här på forumet som verkligen får mig att förstå varför folk förlorar pengar på att spela. Att reka en match tar tid, man får sitta och lusläsa statistik, leta info om skadesituation, team news, väderförhållanden osv...

Det var t.ex någon som rekade Roma DnB till 1.20 gånger pengarna med insats 7U i förra omgången av Serie A, det är nästan synd att sådana rekar postas....

Och som sagt, du ska inte sluta posta rekar nu, men läs igenom lite rekar av Portugisen, Robin, Abyss etc. så ser du rekar som är uppbyggda på ett bra sätt, nu menar jag inte att alla deras rekar sitter, men det som gör rekarna bra enligt mig är att de innehåller vettiga argument som styrker spelvärdet i det valda spelet.

Nu blev det lång offt. text, och jag ber om ursäkt.
Syns vi på stan kirrar jag dig en öl, friends, right?

Lycka till med spelen ikväll!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat