Citat:
Ursprungligen postat av Pejsson
Klart det är av intresse, all input är bra
Jag håller med dej, det kan nog skrälla en del, ser tex att Chicago är storfavoriter mot Colorado hos spelbolagen och jag kan inte direkt se varför?
Chicago är förvisso starka hemma men har ganska medioker form, 2 raka förluster och 3 - 3 på dom 6 senaste.
Colorado har 3 raka vinster (OT senaste) och 5 - 1 på sina senaste 6 matcher, det säger litegrann om formen.
Chicago spelade dessutom inatt medans Colorado har vilat några dagar.
Om jag inte hittar nån annan info ikväll så ser jag ett stort spelvärde i Colorado
|
Vill inte vara den som är den, men den enda "dåliga" motståndaren man förlorat emot senaste 6 matcherna är Edmonton, där man torskade med 4-3 trots att man vinner skotten med 42-30 och leder efter första perioden (man har bara förlorat 2 matcher i år när man tagit ledningen och det är dem senaste 2 matcherna), annars har det varit Philly borta (där man var 30 sekunder ifrån minst en poäng),
innan det vann man emot Detroit hemma, torskade emot ett pånyttfött LA där Quick stod på huvudet i 60 minuter, vinst emot Columbus och Montreal hemma, och innan det blev det uddamålsförlust emot ett väldigt starkt penguins borta.. Så det är väl inget jättefel på formen kan jag tycka, men det är ju bara min uppfattning.
Colorado sportar ett 9-8-1 facit borta (helt OK)
Chicago 14-4-3 hemma.
Tycker överspelet känns mycket närmre, men det är ju bara mina 2 cents.