V4 Halmstad 9/1
Tänkte vi skulle jobba in V4 tillsammans.
Här kommer min analys av avd 1. Tar en avd i taget så det blir lite seriöst.
Avd 1:
B: 10-12-8 C: 2-9
Ett mycket dåligt lopp skall sägas. Stor favorit blir helt väntat 10 Aragon Haze. Inget fel med det. Vunnit två överlägsna segrar samt trea från dödens senast. Men faktum är att dom två första överlägsna segrarna snarast berodde på usla motståndare än att 10 imponerade. Nu senast var den bra men absolut ingen stjärna och som stor favorit är det givet att gardera vidare. Dock talar säkert distansen för denna favorit då den verkar stark och rejäl. Vill man spika behöver det inte vara fel då det finns risk/chans att den körs till spets tidigt. Men jag är inte såld på intrycket av hästen. 12 Gina Amason har gått bra i lite tuffare gäng och även om det här heller inte handlar om ngn stjärna är den klar andrahäst eller snudd på förstahäst trots spåret. Visat helt ok fart. Given "trea" är Lövgrens 8 Poseidon C.L.O. som också visat viss fart. Sådär senast bara kanske men borde vara förbättrad med loppet i kroppen. Bäst fart har annars en riktig rysare visat upp. Det är 2 Ritz Cresendo. Gick ett par-tre riktigt vassa lopp i somras. Dock verkar formen vara helt bortblåst och kan därför bara ha med den som en skräll. Viktig intervju där ev. 9 Nevada Sun räknas väl också. Men vann en mycket billig seger och klart slagen av Gina Amason vid två tidigare möten. Känns dock gynnad av långt men rankas ändå ner på lite väl mycket streck i förhållande till kunnande. Kan säkert ha missat ngn i detta ytterst lågklassiga lopp men jag låser nog på tre eller fem streck.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|