Citat:
Ursprungligen postat av wLn
Ryggar lite av era tips inför kvällen!
Hur går era tankar gällande NHL? bara två matcher inatt!
CANUCKS (26-13-3) at PANTHERS (20-13-8)
Last 10: Vancouver 7-2-1; Florida 4-4-2.
Man har inte förlorat i Sunrise sen 1999... tvek att man förlorar idag! Slog Bruins med 4-3 borta och formen är fin!
Självförtroendet bör ligga på topp och man går in i matchen till 110%, sen ökar man
CAPITALS (21-16-2) at KINGS (20-15-7)
Last 10: Washington 6-3-1; Los Angeles 6-1-3.
Kan mycket väl skrälla här.. Dock tror jag på Kings, tighta defensivt, och med Quick i Kings mål så!
Skador Caps:
Nicklas Backstrom
Mike Green?
Tom Poti
Kommer spela följande:
Nucks ö2.5 + ML
Kings ML
Dubbel: Kings ML + Nucks ML
|
Håller med dig om Canucks, Florida har tappat lite fart och man saknar Theodore som varit rena väggen i målet. Clemensen är en ganska grav nedgradering och Canucks är kanske NHLs hetaste lag just nu..
Jag måste säga att jag tror på Washington. Den ryska björnen (Ovi) har vaknat och hade poäng i 7 matcher i rad innan förra matchen emot San Jose, varav 4dubbla 2 poäng eller fler matcher de 4 innan vilka alla var vinster under reguljär speltid.
Bäckis är GTD och jag tror han spelar.
Kings blev nollade på hemmaplan av blue jackets, i en match där man har 8!!! powerplay chanser. Det är ett USELT facit och man har sämst målsnitt och antal gjorda mål i hela NHL, dem senaste 3 matcherna har man gjort 2 mål och då har man mött "enklare" motstånd i Columbus, Colorado, Phoenix (alla hemma).
Spelar en favoritdubbel jag med Washington ML och Vancouver -1.5..
Washington har gått ifrån Bodreaus defensiva tänk och spelar en mer öppen hockey igen, vilket inte gynnar L.A då man vill spela en defensiv trött hockey och kommer tvingas åka med Washingtons tunga forwards och även PP. Quick måste vara trött på att hela tiden rädda sitt eget lag match efter match och han har matchats hårt den senaste tiden.
Så känner jag