Jag saknar min dagbok så jag bumpar här!
Jag hade tänkt dela med mig lite av mina tankar för målskyttespel som jag började med för en månad sedan ungefär. Det har gått oförskämt bra och jag får säga att jag har haft en väääldans tur med tanke på oddsen jag lirat på. Variansen har verkligen varit snäll mot mig.
Det kommer förmodligen börja gå sämre nu eller väldigt snart. Men det skadar trots allt inte att lägga ut spelen i brist på annat.
Jag både tror och hoppas att det är värde i de flesta spelen. Faktorer som spelar in är bl.a form, vilka lag som möts, vilken miljö man spelar i (d.v.s formation och medspelare), spelartyp, skottvillig eller inte, istid. Ja, lite såna saker.
Personligen tycker jag att jag kan de flesta spelarna rätt bra, ska inte överdriva och snacka för mycket, men man lär sig en hel del om spelarna när man kollar på några matcher i veckan.
Nog om det - till spelen för dagens omgång!
2012-01-12 19:00 | Elitserien | Max Friberg vs Timrå IK MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
50 |
8.500 |
Max Friberg har kommit hem från Kanada med ett JVM-guld och en mycket god form. Han visade upp en mycket god målform med 9 mål på 6 matcher och var en stor anledning till varför Sverige lyckades ta hem guldet.
Givetvis fick hela hockeysverige upp ögonen ännu mer för denna unga talang som nu spelar i Timrå i Elitserien.
Friberg kommer nu att få större förtroende i Timrå efter det sitt lyckade JVM och fick igår spela med Fredrik "Linkan" Bremberg som definitivt är bland de bästa speluppläggarna i ES med ett ruskigt bra passningsspel.
Friberg har ett riktigt bra skott, det visade han i JVM. Nu kommer han förmodligen få mycket utrymme för det i ES också samtidigt som han spelar med Linkan.
Testar helt klart!
2012-01-12 19:00 | Elitserien | Per-Åge Skröder vs Modo Hockey MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
50 |
6.000 |
3 mål på 5 senaste matcherna. I norrmannen har Modo en vass sniper som har producerat många poäng och mål genom i princip alla säsonger i Elitserien.
Bra skott som han gärna använder. En spelare som hellre tar avslut själv än att leta efter passning. Skröder kommer definitivt att ha ett gott självförtroende som ökar chansen än mer för honom att göra mål.
Dessutom tror jag på många mål i Löfbergs lila arena idag så det stärker spelet än mer.
2012-01-12 19:00 | Elitserien | Fredrik Pettersson vs Frölunda HC MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
50 |
7.000 |
Vi får se det här som en större "chansning" än de andra spelen. Pettersson har dålig form,
varken mål eller assist under de senaste 4 matcherna. Dessutom är Frölunda det laget som gör minst mål på bortaplan. Så varför spelar jag det?
Pettersson är en rivig spelare med ett väldigt bra skott. Förra säsongen gjorde han 20 mål på 56 matcher, samt 3 mål på 7 matcher i slutspelet.
Han ska ha producerat mer mål än vad han gjort hittils.
Skottvillig och får bra med speltid. Jag hoppas att han kan blixtra till ikväll och att jag prickar början på en formtopp.
Han är en bra målskytt, dock har han det inte visat det än så länge denna säsong.
2012-01-12 19:00 | Elitserien | H. Hyvönen (FBK) vs N. Danielsson (Modo) |
H2H |
FT |
50 |
4.500 |
Käre Hyvönen mot poängligaledaren Danielsson.
Hyvönen är en utpräglad sniper. Trots att han kan vara off i vissa matcher så kan han blixtra till och stänka in en puck med sitt fruktade skott. Naturlig målskytt. Dålig form dock med 2 assister på de 5 senaste matcherna. Kan tappa humöret och arbetsmoralen hos honom kan vara låg.
Danielsson har precis som Hyvönen ett fruktat skott. Skottvilligast i Elitserien vilket är helt rätt. Riktigt bra form med 2 mål och 4 assister på 5 senaste matcherna. Stort förtroende, mycket istid i PP. Tvåa i seriens skytteliga.
Lirar som pointman i PP där han ofta får använda sitt skott.
Visst, X-risken är hög. Men jag tycker absolut inte att Hyvönen ska vara så stor favorit mot Danielsson.
Till sist:
Är ni intresserade av att rygga får jag rekommendera max 0.5 units av eran kassa. Det lirar i varje fall jag med.
Det är era pengar, men risken för coldstreaks är ju onekligen hög med dessa odds.
https://www.sharps.se/spreadsheet/goalscorer