Ämne: Fotboll 12/1
Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-12, 15:22   #5
Bullo
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4769
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg

* Hur pass mycket satsar Napoli på italienska cupen? Ser Cesena sin chans eller är de slagna redan på förhand?

* Läst att Bilbao ställer upp med det starkaste de kan ikväll hemma mot Albacete. Första mötet slutade 0-0 och det är väl som upplagt för avancemang för baskerna?

* Hur ställer sig mäktiga Barcelona till kvällens returmöte borta mot Osasuna efter att ha fått med sig 4-0 från hemmamötet? Reservbetonat eller är Messi målkåt ikväll också, time will tell.
Det figurerar olika start 11 på nätet men denna anser jag vara ganska trolig, det är från ett supporterforum som brukar vara väldigt rätt ute vad gäller Napolis uppställningar. Napoli (3 – 4 – 2 -1): Rosati, Grava, Fernandez, Britos, Dossena, Inler, Dzemaili, Zuniga, Chavez, Vargas, Pandev.

A disposizione: Colombo, Fideleff, Cannavaro, Donadel, Maggio, Hamsik, Cavani

Napoli prioriterar såklar liga och CL vilket gör att man vilar nyckelspelare - trolig debut för "nye Lavezzi" idag - Edu vargas, han har lite att leva upp till med det ryktet. Framåt så startar alltså ingen av de ordinarie i denna uppställning, bakåt så saknas ju tex canavaro, av de ovan nämnda spelarna så har 3st spelat 0 a-lagsmatcher för Napoli under året. De startande spelarna har sammanlagt mäktat med 8 mål.

Cesena bryr sig väldigt lite om cupen, siktar givetvis på att hålla sig kvar och möter Novara i helgen - blir nog ett rent "b-lag" för dem, både pga skador och vila. Oddsen på Napoliseger är dock inte tilltalande eftersom det är hcp man måste ge sig på och att de ska producera massor framåt har jag svårt att se - men kanske bäst att invänta start 11 för det kan ju vara fel som jag har här.

Såg 0-0 matchen mellan Albacete och Bilbao, resultatet talar sitt tydliga språk, det var en skitmatch. Bilbao hade en målchans värt namnet men Munain är inte het för tillfället - vet ej om Llorente är tillbaka men är han det så känns de som en vinnare - bakåt är de ju täta, Albacete hade en spelare på topp som var helt ok faktiskt, han hade ett par halvchanser och med bättre hjälp där uppe hade han kunnat sätta dit någon boll...

Vad gäller Osasuna så har ju de en lång skadelista och har 6st undomsspelare med i sin 18 manna trupp, det säger en del om inställningen - de tror nog inte på allvar att de ska kunna hämta upp och då känns det onödigt att slita på det lilla materiel man har. Vill dock minnas, men kan ha fel att barca förra året hade en 4-0 ledning efter första matchen mot något lag för att sen på bortaplan torska eller iaf ligga under med typ 3-0 så det blev lite spännande. men det är inget jag är säker på, tror mig minnas det bara....
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat