Citat:
Ursprungligen postat av wLn
Efter några riktigt dåliga dagar så tänkte jag bara höra med er / skriva av mig lite!?
Tanken med mitt spelande är långsiktigt, vilket jag inte riktigt spelat som
Tänkte mest bara höra med er hur jag bör lägga upp mina bet smartast, har funderat på följande
flatbet, 1-2U på alla matcher, motsvarande 2-4% av rullen, aldrig lägga något högre än dubblar...
köra 1-10U per match, variera lite och försöka värdera, dock finns det risk att rullen får mycket stryk om man missar 10u-spel!?
Eller tiltbetta någon skön match och försöka täcka upp
Nej, skämt o sido!
Snyggt spelat inatt förresten!
|
Bankroll management.......
Det finns många olika sätt att spela sin rulle, 2-6 systemet är ju ett väldigt populärt system som förhindrar alltför stora varianser i kassan.
Det finns ett antal andra system med men jag har inte satt mej in i dom eftersom jag tycker att dom ser lite mer vanskliga ut.
Själv har jag efter att nästan ha sönderanalyserat förra årets samtliga spel (ca 2500 st.) kommit fram till följande:
1 unit på singlar och tripplar
2 units på dubblar
Under 1 unit på fyrlingar och uppåt
Samtidigt drar jag ner på storparleyer till ett minimum då jag sett att dom dragit ner resultatet rejält. Dom "idiotparleyer" jag spelar spelar jag mest på skoj och med riktigt låga insatser.
Om jag förra året spelat alla spel enligt ovanstående hade jag gått ca 6500 kr plus istället för ca 800 kr minus, och det är en riktigt stor skillnad med tanke på att medelstorleken på mina bet låg på ca 40 kr.
Det finns garanterat andra här som är av helt annan uppfattning så det kunde ju vara kul med en liten debatt i ämnet!