Citat:
Ursprungligen postat av Jinx
1-2 U per match låter sunt. Men nog kan du lägga mer än dubblar om det är lågoddsare..? en smaksak kanske. Däremot skulle jag starkt avråda från att betta mer än 5U på något oavsett hur säkert det verkar. Din rulle kommer inte att överleva en svacka. Kan tipsa dig att kolla in fireas ark "Projekt rätt". Han har grymt bra bank roll management och satsar strikt 2-5 units beroende på vad han tror om matchen, normalfallet runt 3 u (=3% av rullen). Dipparna blir kortvariga och han får en stadig och fin kurva uppåt.
|
Ja, får försöka jobba efter det! Ska skriva någon typ av kontrakt med mig själv, haha...
Men sen är frågan, typ NHL under nätterna när det är många matcher, ska man försöka hålla ner antalet matcher till typ 3-4-5st?
Citat:
Ursprungligen postat av Pejsson
Bankroll management.......
Det finns många olika sätt att spela sin rulle, 2-6 systemet är ju ett väldigt populärt system som förhindrar alltför stora varianser i kassan.
Det finns ett antal andra system med men jag har inte satt mej in i dom eftersom jag tycker att dom ser lite mer vanskliga ut.
Själv har jag efter att nästan ha sönderanalyserat förra årets samtliga spel (ca 2500 st.) kommit fram till följande:
1 unit på singlar och tripplar
2 units på dubblar
Under 1 unit på fyrlingar och uppåt
Samtidigt drar jag ner på storparleyer till ett minimum då jag sett att dom dragit ner resultatet rejält. Dom "idiotparleyer" jag spelar spelar jag mest på skoj och med riktigt låga insatser.
Om jag förra året spelat alla spel enligt ovanstående hade jag gått ca 6500 kr plus istället för ca 800 kr minus, och det är en riktigt stor skillnad med tanke på att medelstorleken på mina bet låg på ca 40 kr.
Det finns garanterat andra här som är av helt annan uppfattning så det kunde ju vara kul med en liten debatt i ämnet!
|
Ingen dum idé!
Detta tål att tänkas lite på, 2-6 funderade jag på först men blir att försöka med flatbet till att börja med! 1U på singlar, och OM jag väljer dubblar, 2U och 1U på tripplar (försöka undvika dessa, då jag väldigt sällan lyckas med dessa..)
Tack för er feedback!